آمریکا دیگر برای ثروتمندان جذاب نیست

تحقیقات یک موسسه مستقر در لندن نشان می دهد ایالات متحده جذابیت خود را برای ثروتمندان جهان از دست داده ضمن آنکه خروج ثروتمندان از آمریکا هم شدت یافته است.

به گزارش تحریریه، طبق گزارش موسسه «Henley & Partners» ایالات متحده دیگر ثروتمندان جهان را جذب نمی کند و ورود افراد با ارزش خالص بالا به این کشور در سال گذشته به شدت کاهش یافت.

گزارش تازه منتشر شده «Wealth Report» توسط موسسه مشاوره مهاجرتی هنلی و شرکا در لندن نشان می دهد که آمریکا دیگر به اندازه قبل از همه گیری کووید-۱۹ مکان وسوسه انگیزی برای اقامت ثروتمندان جهان نیست.

بر اساس این گزارش، ورود افراد خاص و ثروتمند به ایالات متحده در سال گذشته در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری کرونا بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته است. آمار از رقم ۱۰۸۰۰ میلیونر در سال ۲۰۱۳ به ۱۵۰۰ میلیونر در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

گزارش فوق تصریح دارد که این کشور درخشش خود را در میان میلیونرهای مهاجر از دست می دهد و «رویای آمریکایی» اکنون برای بقا به حمایت شدید نیاز دارد.

آمریکا دیگر برای ثروتمندان جذاب نیست

در این گزارش همچنین اشاره شده است که وضعیت کشورهایی که تازه واردان از آن ها منشا می گیرند تغییر کرده است. در حالی که قبلا اکثر متقاضیان برای برنامه‌ های مهاجرت و سرمایه‌گذاری از «کشورهای در حال توسعه با پاسپورت‌های ضعیف، با دسترسی محدود بدون روادید و تحرک اقتصادی کم» ناشی می شدند اما اکنون اکثر تازه واردان از کشورهای توسعه‌یافته درخواست می دهند.

به گفته تحلیلگران، ثروتمندان به دلیل توانایی آنها در حرکت آزادانه در سراسر جهان، زنگ خطری برای سلامت یک اقتصاد هستند و این سیگنال هشدار اولیه ای برای روند آینده کشورها است.

داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ بیشترین تعداد ورودی افراد که دارایی آنها بیش از یک میلیون دلار بود را تجربه کرد. با این حال، در سال ۲۰۲۲ این کشور پس از امارات، استرالیا، سنگاپور، کانادا و سوئیس, در رتبه ششم این رتبه بندی قرار گرفت.

«اندرو آمولز» سرپرست تحقیقات در New World Wealth که در تهیه گزارش همکاری داشت عنوان کرد «مردم هنوز می آیند، اما تعداد افرادی که می روند افزایش زیادی داشته است».

آمریکا دیگر برای ثروتمندان جذاب نیست

این گزارش خاطرنشان کرد که تعداد زیادی از آمریکایی‌ های ثروتمند به خارج از این کشور به دنبال مکان هایی بهتر مهاجرت کرده‌اند و برخی نیز مهاجرت خود را به دلیل نگرانی در مورد مالیات یا امنیت بیان می کنند. شرکت فوق همچنین به تغییری در داخل ایالات متحده استناد می کند که طبق آن شهرهای کوچک‌تر در میان ساکنان ثروتمند محبوبیت پیدا کرده اند. در همین راستا کلان‌شهرهایی مانند شیکاگو و نیویورک شاهد خروج میلیونرهای بیشتر نسبت به دیگر شهرها بوده اند.

Henley & Partners خاطرنشان می کند که با وجود این روندها، ایالات متحده با ۷۷۰ میلیاردر، ۹۶۳۰ نفر با ارزش دارایی ۱۰۰ میلیون دلار یا بیشتر و ۵.۳ میلیون فرد با ارزش خالص دارایی بالا، بزرگترین بازار ثروت به ارزش ۶۵ تریلیون دلار است. پس از آن چین با ۲۱.۷ تریلیون دلار ثروت خصوصی قرار دارد.

پایان/

۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 24349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      دیگه تیتر دلار و ارز نمی زنید! اونم تو این اوضاع. انگار خبری نیست تو بازار اصلا. بنظرتون این کارتون حرفه ایه؟ بعد موضوع رسانه تون رو هم ادعا می کنید که اقتصاد سیاسیه؟ بنظرم درباره جنگ ارزی و جاسوسی و نفوذ اقتصادی بد نیست نظراتی بدهید. چون برخی طایفه‌ای سیاسی رسانه ای چنین خط خبری رو در پیش گرفته و برخی هم بر گزارش اقدامات بانک مرکزی تمرکز کرده اند و گروهی هم مدام ترجیع بند اخبارشون رو عبارت رکورد زنی قرار داده آمد. شما هم که مشغول تعطیلات آخر سال شده آید انگار.