برنامه بانک رسالت برای حذف ضامن در وام قرض‌الحسنه

حسین‌زاده گفت: حذف ضامن را در دستور کار قرار داده‌ایم و وام گیرندگان تنها یک سفته الکترونیک ارائه می‌کنند.

به گزارش تحریریه، محمدحسین حسین‌زاده مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت در مراسم نخستین همایش ملی قرض‌الحسنه، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعی که پس از اثبات امکان داشتن بانک قرض‌الحسنه باید به آن تاکید شود، پیشرفته بودن وام قرض‌الحسنه در حوزه اقتصاد است.

وی افزود: مخاطبین قرض‌الحسنه عامه مردم هستند و حتی افرادی که موقعیت اقتصادی دارند در جایگاه شخصیت حقیقی، خود مخاطب بانک‌های قرض‌الحسنه هستند. نیاز همه افراد در حوزه قرض‌الحسنه برطرف خواهد شد. نگاه تخصصی و ایجاد یک مرجع مناسب در بانک مرکزی می‌تواند در معیشت و تامین نیازهای مردم موثر باشد. اینکه یک بانک رشد کند موضوع مهمی نیست اینکه تا چه حد نیازهای مردم برطرف شود، مهم است.

حسین زاده با بیان اینکه از دیدگاه تکنولوژی اولین بانک‌هایی که سیستم اعتبارسنجی را اجرا کردند بانک‌های قرض‌الحسنه بودند، گفت: امروز سامانه اعتبارسنجی برای همه مردم عادی شده است و سال گذشته تمام وام‌ها را به طور غیرحضوری پرداخت کردیم.

وی در ادامه اظهار کرد: حذف ضامن را نیز در دستور کار قرار دادیم و وام گیرندگان اکثرا یک سفته الکترونیک ارائه می‌کنند.

به نقل از ایبنا، از این جهت که نگاه قانون‌گذار در مورد بانک‌های قرض‌الحسنه مانند بانک‌های تجاری است، کلیه تسهیلات به عنوان تسهیلات تکلیفی در نظر گرفته می‌شود.

پایان/

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 24554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =