عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا؟!

مذاکرات پارلمان اروپا با نمایندگان اوکراین برای بررسی مراحل عضویت این کشور در اتحادیه فوق آغاز شد.

به گزارش تحریریه، یورونیوز نوشت، پارلمان اتحادیه اروپا اولین نشست «بین کمیته‌ای» خود با نمایندگان پارلمان اوکراین را در راستای روند پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا برگزار کرد.

در جریان این نشست که روز چهارشنبه ۱۲ آوریل برگزار شد، روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا گفت اگرچه مذاکرات الحاق اوکراین به این اتحادیه باید اواخر سال جاری میلادی آغاز شود، اما پیش از آن کارهای زیادی است که کی‌یف باید انجام دهد.

خانم متسولا خطاب به نمایندگان پارلمان اوکراین و با اشاره به ضرورت انجام اصلاحات اقتصادی و قضایی که پیش‌شرط این الحاق هستند گفت اگرچه همه نهادهای اروپایی درتلاشند که این روند به‌خوبی آغاز شود و به سرانجام برسد، اما این کار آسان نیست.

او افزود: «شما به عنوان نمایندگان مردم این نقش و مسئولیت را دارید تا به شهروندان اوکراینی ضرورت انجام اصلاحات را توضیح دهید. اصلاحاتی که گاه بسیار گسترده و انجام آنها بسیار دردناک است؛ بویژه اکنون و در دوران جنگ.»

اوکراین در ژوئن ۲۰۲۲ میلادی وضعیت نامزدی برای الحاق به اتحادیه اروپا را دریافت کرد و در همان زمان اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد داد که پروسه الحاق سریع‌تر انجام شود.

اوکراین برای عضویت در این اتحادیه، باید پیش‌شرط‌های اقتصادی و سیاسی متعددی را برآورده کند و خود را متعهد به اصول دموکراتیک بداند.

سپری کردن روند الحاق ممکن است سال‌ها یا حتی دهه‌ها طول بکشد؛ اگرچه دنیس شمیحال، نخست‌وزیر اوکراین تاکید کرده که می‌خواهد حداکثر تا دو سال دیگر کشورش را عضو این بلوک ببیند.

پایان/

۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 25044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =