نامه مداخله جویانه محمدرضا پورابراهیمی به قالیباف برای نجات فاطمی امین!

نامه مداخله جویانه محمدرضا پورابراهیمی به محمدباقر قالیباف برای نجات فاطمی امین نشان می دهد که نهاد مجلس باید برای مهار رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس فکر اساسی کند.

به گزارش تحریریه، نامه مداخله جویانه محمدرضا پورابراهیمی به محمدباقر قالیباف برای نجات سیدرضا فاطمی امین وزیر مساله دار صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که نهاد مجلس باید برای مهار رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس فکر اساسی کند و جلوی دخالت های این شخص را بگیرد.

پیش از این هم اخبار و شایعاتی درباره دخالت های محمدرضا پورابراهیمی در انتصاب ها که اساسا ربطی به وظایف نمایندگی ندارد منتشر شده بود که تاکنون تعیین تکلیف نشده است. اگرچه طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در سال گذشته نسبت به دخالت برخی نمایندگان در عزل و نصب ها هشدار داد، اما این مساله مهم هنوز به طور دقیق فرموله نشده است و نیازمند قانونگذاری و نظارت دقیق نهادهای نظارتی می باشد.

نامه مداخله جویانه محمدرضا پورابراهیمی به قالیباف برای نجات فاطمی امین!

محمدرضا پورابراهیمی مدعی شده است که حوزه های نظام توزیع کالا، قیمتگذاری، ارزی، سرمایه گذاری، جریان نقدینگی و ... و مطابق ماده(48) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مرتبط با کمیسیون اقتصادی می باشد. آیا هدف پورابرهیمی این است تا بررسی وضعیت وزارت صمت را در کمیسیون اقتصادی! پیگیری کند تا با مذاکرات خاص باعث نجات فاطمی امین که عنوان بی کفایت ترین وزیر کابینه را یدک می کشد، شود؟

بزرگترین ایراد به فاطمی امین وضعیت بازار و صنعت خودرو، معادن، صنایع کوچک، گسترش حیطه قیمتگذاری و مانند اینها می باشد که ارتباطی با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ندارد. اگرچه کمیسیون اقتصادی در مسائل مهمی مانند اصلاح نظام بانکی که جز وظایف ذاتی آن می باشد دچار بی عملی بوده و در دوران طولانی و 3 دوره ای ریاست پورابراهیمی گام مهمی بر نداشته است.

پایان/

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 25112

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      1 0
      ایشون سعی دارد تا بار دیگر باخ درخور توجه را از فاطمی بگیرد. این هم نوعی گوش بری نوین در ساختار اقتصادی کشور از سوی نمایندگان مجلس است
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      1 0
      دلیلش این هست که برادرزنش (رضا کهنوجی ) در شرکت مس ۹۰۰۰ریال اختلاس کرده و ۲۵ روز هم بازداشت بوده و رستمی در شرکت مس قول داده پرونده را پیگیری نکند