درآمد آمریکا از جنگ اوکراین

مقام های روسی تاکید دارند صنعت تسلیحات آمریکا با فرصت طلبی از جنگ اوکراین اکنون برای سال‌های سال قرارداد فروش انواع سلاح را نهایی کرده است.

به گزارش تحریریه، «میخائیل گالوزین» معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» مدعی شد که سیاست آمریکا در قبال اوکراین از اساس بدبینانه است و منافع مردم اوکراین نادیده گرفته می شود.

وی افزود که واشنگتن بزرگترین برنده منفعت از این جنگ است.

این دیپلمات ارشد در مصاحبه خود گفت: ایالات متحده و متحدانش در ناتو اوکراین را فقط به عنوان پیش نیاز برای تحقق اهداف تهاجمی خود علیه روسیه در نظر می گیرند.

گالوزین خاطرنشان کرد که واشنگتن شکست استراتژیک روسیه در اوکراین را هدف خود اعلام کرده است، زیرا ایالات متحده و متحدانش تسلیحات را در مقیاسی بی سابقه به کیف تحویل می دهند.

Russian ambassador blames Japan for strained relations | AP News

وی افزود: ذینفع اصلی از تسلیح اوکراین، ایالات متحده آمریکا است. مجتمع های صنایع نظامی آن نیز اکنون برای سال‌های آینده تضمین شده اند. آنها از جنگی که در اوکراین علیه ما انجام می دهند سود کسب می کنند.

معاون وزیر همچنین در مورد طرح صلح چین برای اوکراین، که پکن در اوایل سال جاری ارائه کرد، اظهار داشت که این طرح می‌ تواند به عنوان مبنای توافق صلح آینده باشد.

با این حال، او گفت که این بر عهده کی یف است که مذاکرات را از سر بگیرد، زیرا در وهله اول این اوکراین بود که از آن خارج شد. در مارس ۲۰۲۲، روسیه به پیشنهاد اوکراین برای برگزاری مذاکرات صلح پاسخ مثبت داد و دو طرف به توافق نزدیک شده بودند. وی تصریح کرد «ما حتی پیش‌نویس معاهده‌ای را با اوکراین تنظیم کردیم.»

گالوزین گفت که کی یف به سندی که مسکو در ماه آوریل بر اساس پیشنهاد اوکراین در استانبول ارائه کرد، پاسخی نداده است.

او با تکرار دیدگاهی که قبلاً توسط سایر مقامات ارشد روسیه بیان شده بود، مدعی شد: دولت کی یف توسط روسای غربی خود متوقف شد. این دیپلمات اظهار داشت: ایالات متحده و ماهواره هایش می خواهند روسیه را تضعیف کنند و از اوکراین به عنوان ابزاری برای انجام این کار استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه به نظر می رسد آنها آماده هستند تا این جنگ را تا آخرین شهروند اوکراینی ادامه دهند.

پایان/

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 25191

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی AU ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      ترامپ جدیدا اعلام کرده است که می تواند ظرف 24 ساعت جنگ اوکراین را متوقف کند. به نظر بنده ترامپ جز با اعلام دروغ بودن سلاح هسته ای به هیچ طریق دیگری قادر به توقف جنگ اوکراین در 24 ساعت نیست. اعلام دروغ بودن سلاح هسته ای باعث توقف فعالیت ارتش روسیه و همچنین ارتش کشورهای اروپایی خواهد شد و دیگر نظامیان اروپایی و روسی تن به جنگ نخواهند داد و گوشت دم توپ نخواهند شد. همین الان هم نیروهای چچنی و ارتش خصوصی واگنر کم اورده اند و از پوتین خواسته اند جنگ را پایان دهد. اما پوتین نپذیرفته و بعد از درخواست رمضان قدیرف رهبر چچن ها از پوتین برای توقف جنگ و رد درخواستش توسط پوتین ، رمضان قدیرف به بیماری مرموزی دچار شد رمضان قدیرف به پوتین گفته بود که چرا روسیه از سلاح هسته ای استفاده نمی کند و پوتین مجبور شده حقیقت را به رمضان قدیرف بگوید که این سلاح وجود خارجی ندارد و به دروغ وانمود می کرده اند که چنین سلاحی در اختیار دارند. و احتمالا رمضان قدیرف دیده سرش کلاه رفته و دستش انداخته اند و به زودی به پایان حیاتش خواهد رسید و باید به دیار باقی برود برای همین بود که رمضان قدیرف از دیدار با اسیران ازاد
    • کرامت سلیمی AU ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      برای همین بود که رمضان قدیرف از دیدار با اسیران ازاد شده چچنی امتناع کرد. چون ممکن بود اسیران ازاد شده همانجا بکشنش. غیر از این نمیتونه باشه. ترامپ در حال حاضر به بهانه هایی در بازداشت خانگیست و احتمالا می خواهند فعلا مانع از افشای این موضوع توسط او شوند.