کمبود دارو در سرزمین فراعنه

سیاست مالی دولت مصر نه تنها هزینه ماهیانه دارو و درمان خانواده های مصری را دو برابر کرده بلکه دسترسی شهروندان این کشور به دارو هم بسیار سخت شده است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن نوشت، بحران کمبود دارو و گرانی آن در بازارهای مصر زندگی مردم این کشور را تهدید می کند. بسیاری از داروهای مربوط به بیماری های مزمن و صعب العلاج کمیاب شده است و مردم در دستیابی به دارو سختی های بسیاری را متحمل می شوند.

بحران اقتصادی و کمبود ارز خارجی بر روی بازارهای دارو تاثیر گذاشته است زیرا این کشور بیشتر داروهای مورد نیاز خود را از خارج وارد می کند.

در حالی که از یک سو قیمت دارو گران شده و از طرف دیگر برخی از داروها کمیاب شده اند مردم مصر با بحرانی روبرو هستند که به طور مستقیم بر روی زندگی آنان ارتباط دارد.

Egypt's Medical Syndicate refuses suggestion to give pharmacists doctor's  license - Egypt Independent

در بخشی از گزارش روزنامه القدس العربی می خوانیم: هزینه ماهیانه دارو و درمان خانواده های مصر به میزان 100 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که تعداد قرص ها هم در هر بسته کمتر شده است. مردم مصر حدود 10.5 درصد از درآمد ماهیانه خود را در بخش بهداشت و سلامت هزینه می کنند.

وجود موانع و مشکلات در مسیر واردات دارو و مواد خام آن سبب بی ثباتی قیمت ها شده است. سیاست مالی اشتباه دولت مصر و شناور سازی قیمت پوند هم در افزایش قیمت دارو تاثیر گذار بوده است.

«احمد ماهر» عضو سندیکای دارو سازان مصر به روزنامه القدس العربی گفت بحران دارو با کاهش ارزش پول مصر در ارتباط است. از سال 2016 میلادی دولت سیاست آزادسازی قیمت پوند را در چارچوب توافق با صندوق بین المللی پول دنبال می کند که این موضوع باعث کاهش ارزش پوند در برابر دلار شده است.

وی افزود هر دلار برابر با 30.78 پوند است و افزایش قیمت دارو هم با افزایش قیمت دلار در ارتباط است زیرا مصر مواد خام برای تهیه دارو را از خارج وارد می کند.

پایان/

۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =