تلاش انگلیس برای متقاعدکردن آمریکا به ادامه کمک‌ها به اوکراین

روزنامه «سان» با اعلام این خبر نوشت که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در سفر به واشنگتن تلاش خواهد کرد مقامات آمریکایی را نسبت به تداوم حمایت‌ها و کمک به اوکراین متقاعد کند.

به گزارش تحریریه، ایرنا روزنامه «سان» نوشت، کامرون در مقاله‌ای اختصاصی در این روزنامهُ با افشای طرح خود برای سفر به آمریکا چنین نوشت: «هفته آینده برای جلب کمک نزدیک‌ترین و قوی‌ترین متحد ما (آمریکا) به واشنگتن می روم».

در آمریکا، بحث‌هایی در جریان است مبنی بر اینکه چقدر و ٰبرای چه مدتی به اوکراین کمک شود.

نخست وزیر سابق انگلیس برای اولین بار با تشریح مسئولیت جدید خود به عنوان وزیر خارجه، در این زمینه نوشت:«می‌دانم که این استدلال که امنیت اروپا، امنیت آمریکا است و نباید با دیکتاتورها مماشات کرد بالاخره یک روز به نتیجه خواهد رسید.»

وی با اشاره به اینکه در حافظه تاریخی اخیر به‌سختی می‌توان چنین خطر و عدم اطمینانی را به خاطر آورد، تاکید کرد:«ما باید این موضوع را درک کنیم که جهان چگونه تغییر کرده است و این تغییرات یک شبه از بین نمی‌روند.»

وزیر خارجه انگلیس در تشریح عوامل تغییردهنده جهان مدعی شد که کرملین جنگ افروزتر و چین تهاجمی‌تر شده و نیروهای افراطی تلاش می‌کنند اذهان جوانان را مسموم کنند.

کامرون ضمن ابراز ناامیدی نسبت به سیاست با اعلام اینکه دیگر امیدی به بازگشت جادویی به جهان گذشته وجود ندارد، مدعی شد: اگر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در اوکراین متوقف نشود، برای دستیابی به چیزهای بیشتری باز خواهد گشت.؛

وزیر خارجه انگلیس همچنین ضمن ایدعای اینکه تعامل با دیکتاتورها در نهایت منافع انگلیس را از بین می‌برد و به قیمت جان شهروندان آن تمام می شود، افزود: «درگیری در خاورمیانه می‌تواند به بی‌ثباتی متحدان ما منجر شود و باعث مهاجرت جمعی می‌شود و عمیقا بر جمعیت مسلمان و یهودی آسیب می زند.»

کامرون نوشت: «باید دفاع از خود را تقویت کنیم، به دوستان خود نزدیک بمانیم و به متحدان جدید نزدیک شویم زیرا نمی‌توانیم خود را از این بحران‌ها مصون نگه داریم.»

وی همچنین ادعا کرد:«اگر ما این لحظه بتوانیم احساس «خطر و ناامنی» را به حس جدید همبستگی میان متحدان تبدیل کنیم، دلیلی وجود ندارد که پیروز نشویم».

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک بیانیه دیروز/یکشنبه وزارت امورخارجه مشترک المنافع و توسعه بریتانیا (FCDO) اعلام کرد کامرون در اولین سفر خود به آمریکا از زمان تصدی در این سمت در ماه گذشته، روز چهارشنبه، ۶ دسامبر به واشنگتن دی سی سفر خواهد کرد.

این خبرگزاری انگلیسی با استناد به بیانیه FCDO افزود: کامرون نشست‌های دوجانبه‌ای با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود انجام خواهد داد و با اعضای جمهوریخواه و دموکرات کنگره نیز دیدار خواهد کرد.

به نوشته این خبرگزاری، کامرون در مذاکراتی با همتایان آمریکایی شرکت خواهد کرد که تمرکز آن بر حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه است.

در بیانیه اخیر ادعا شده که کامرون در زمینه تنش‌زدایی در منطقه خاورمیانه نیز تلاش خواهد کرد.

منبع: ایرنا

پایان/

۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 28252

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =