افزایش توان مقاومت همزمان با زوال اسرائیل

باوجود طولانی تر شدن جنگ علیه نوار غزه، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از مسئولان آژانس اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشت که ارتش این رژیم با وجود حملات زمینی و هوایی نتوانسته است جنبش حماس را از بین ببرد و این جنبش همچنان برای نبرد چندین ماهه توانمند است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد: آژانس اطلاعات آمریکا ارزیابی کرده است که حماس همچنان ذخایر کافی برای هدف قرار دادن اسرائیل برای چندین ماه را دارد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نیز نوشت: با وجود حملات هوایی و زمینی ارتش اسرائیل در غزه، هدف تل آویو در نابود کردن حماس محقق نشده است.

در پی نبرد محورد مقاومت با رژیم صهیونیستی و حامی آمریکایی آن به منظور دفاع از ملت فلسطین و توقف جنگ صهیونیست ها علیه نوار غزه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به تاثیرات کوبنده حملات مقاومت علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه اذعان و اعلام کرد که حدود ۷۰ نظامی آمریکایی در حملات به پایگاههای آمریکایی در عراق و سوریه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر و آغاز عملیات طوفان الاقصی)، زخمی شده‌اند.

حملات به مواضع اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه معمولا از سوی مقاومت عراق رخ می دهد. مقاومت عراق در راستای حمایت از ملت فلسطین حملات منظمی علیه پایگاههای آمریکایی انجام داده است.

افزایش توان مقاومت همزمان با زوال اسرائیل

فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام شنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه ای درباره حمله روز شنبه به پایگاه عین الاسد گفت: روز ۲۰ ژانویه (۳۰ دی ماه) حدود ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت بغداد (به وقت بغداد) چندین موشک بالستیک و راکت در غرب عراق به سمت پایگاه هوایی عین الاسد شلیک شد.

سنتکام افزود: بیشتر موشک ها توسط سامانه های پدافند هوایی این پایگاه رهگیری شدند و برخی نیز به پایگاه اصابت کرده اند و خسارت ها در حال بررسی است.

این فرماندهی اذعان کرد: تعدادی از نیروهای آمریکایی، برای بررسی آسیب‌های مغزی تحت معاینه و ارزیابی قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری ایرنا در همین ارتباط به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت کسانی که از بیرون تحولات در سرزمین های اشغالی را نظاره می کنند، عمق بحرانی را که رژیم اسراییل با آن مواجه است، درک نمی کنند، زیرا هنوز چنین چیزی را تجربه نکرده اند.

هاآرتص ادامه داد: نام بسیاری از کشورها تغییر کرد، مثل رودزیا که بعد از دوران استعمار نام آن به زیمبابوه تغییر یافت. برخی کشورها هم رژیم سیاسیشان تغییر یافت، مثل روسیه که در سال ۱۹۱۷، از پادشاهی تزاری به انقلاب لنینیستی تغییر یافت. کودتای ۱۹۷۳ راست‌گراها در شیلی و انحلال اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ نیز نمونه هایی از تغییر رژیم در کشورها هستند.

این روزنامه چاپ تل آویو افزود: تغییر رژیم در کشورها ممکن است شوکی را به جوامع تحمیل کند، اما به ندرت، پیش می آید که موجودیت این کشورها را تهدید کرده باشد.

هاآرتص، تشدید شکاف بین توده صهیونیست ها و سران رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را یادآور شد و نوشت: تنها راه حل برای ادامه موجودیت اسرائیل این است که یک جنبش سوسیال دموکرات رهبری را برعهده گرفته و روابط بین کابینه و توده ها را احیا کند.

در واقعیت رژیم اشغالگر به عنوان موجودی ناقص الخلقه، از بدو تولد دچار تضادهای قومی، نژادی، مذهبی و سیاسی شدیدی بود که این تضادها در سال های اخیر بیشتر شده و بسیاری از مقامات این رژیم درباره فروپاشی آن از درون ابراز نگرانی کرده اند.

از طرف دیگر، حضور مقتدرانه گروه های مقاومت فلسطین در داخل سرزمین های اشغالی، غزه، کرانه باختری و کل منطقه مانع از ادامه حیات رژیم اشغالگر شده و بسیاری از تحلیلگران، عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه را مهری بر پایان اقتدار منطقه ای آن می دانند.

پایان/

۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 28661

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =