کاخ سفید و آوار دو دهه بدهی ملی

رئیس و مدیرعامل بانک جی پی مورگان با صدور هشداری جدی، خواستار رسیدگی به بار بدهی های ایالات متحده قبل از تبدیل شدن موضوع به یک بحران بزرگ شد.

به گزارش تحریریه، «جیمی دیمون» مدیر عامل جی پی مورگان در مصاحبه ای با فاکس نیوز اظهار داشت، اقتصاد ایالات متحده به سمت فاجعه پیش می رود زیرا بدهی های ملی عظیم آن همچنان در حال افزایش است.

به گفته مدیر اجرایی بزرگترین بانک آمریکا، این وضعیت باید با فوریت توسط دولت بایدن قبل از ایجاد یک بحران اقتصادی بزرگ حل شود.

دیمون گفت: این یک صخره است و ما آن را می بینیم. حدود ۱۰ سال از دیدن آن گذشته است اما ما با سرعت ۶۰ مایل در ساعت به سمت صخره حرکت می کنیم.

این مدیر ارشد اجرایی با دیدگاه «پل رایان» رئیس پیشین مجلس نمایندگان، هم نظر است. وی نیز اعتقاد دارد که بدهی های آمریکا گلوله برفی است که به تدریج درحال بزرگتر شدن می باشد؛ به همین دلیل این قابل پیش بینی ترین بحرانی است که واشنگتن تا به حال در مقابل خود داشته است.

Top Wall Street banker issues dire warning on US economy

این هشدارها از سوی رایان و دیمون در جریان میزگردی که در مرکز سیاست دو حزبی برگزار شد، بیان گردیدند.

بدهی فدرال دولت آمریکا در پایان ماه دسامبر برای اولین بار در تاریخ به ۳۴ تریلیون دلار رسید. اکنون میزان بدهی برای یک خانواده سه نفره آمریکایی به طور متوسط حدود ۱۰۲۰۰۰ دلار است. گفتنی است که تنها در سال ۲۰۲۳، بیش از ۴ تریلیون دلار بر میزان بدهی ملی ایالات متحده افزوده شد.

بنیاد «پیتر جی. پیترسون» که یک گروه سیاست مالی غیرحزبی در نیویورک است مدعی شد کل بدهی عمومی ایالات متحده تقریباً معادل اقتصادهای چین، آلمان، ژاپن، هند و انگلستان است.

کاخ سفید و آوار بدهی ملی ایالات متحده

«جنت یلن» وزیر خزانه داری ایالات متحده چند روز قبل اعلام کرد که سطح مطلق بدهی عمومی ایالات متحده به نظر عددی ترسناک است.

او با بیان اینکه تاکنون بدهی عمومی کاملاً قابل مدیریت بوده است، خواستار اقداماتی برای اطمینان از کاهش کسری بودجه و باقی ماندن آن در سطوح قابل مدیریت شد.

مبلغ هنگفت بدهی ۳۴ هزار میلیارد دلاری فوق شامل بدهی دولت فدرال به طلبکاران، از جمله اشخاص حقیقی و حقوقی، مانند شهروندان و سرمایه گذاران خارجی، و همچنین ایالت ها یا صندوق های بزرگ است. در همین حین نیز واشنگتن به وام گرفتن برای پوشش کسری بودجه ای که از بیش از ۲۰ سال قبل تابه حال در جریان بوده است، ادامه می دهد.

پایان/

۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =