کنفرانس نمایشی در تهران درباره سرمایه گذاری با هیچ!

ظاهرا قرار است نفرانسی درباره سرمایه گذاری در ایران در صورت لغو تحریم ها با حضور سرمایه گذاران اروپایی برگزار شود.

به گزارش تحریریه، ظاهرا اعلام شده است که ماه آینده کنفرانسی با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی از کشورهای اروپایی که می خواهند در صورت لغو دوباره تحریم های آمریکا در بازار ایران حاضر شوند، برگزار شود.

بلومبرگ نوشت، بر اساس بیانیه ای که برگزارکنندگان این کنفرانس منتشر کرند، مجمع تجارت اروپا و ایران که توسط اتحادیه اروپا حمایت مالی می‌شود، از 14 تا 16 دسامبر برگزار می شود و اولین نشست در طی دو سال اخیر است.

اعلام شده است که این کنفرانس سرمایه گذاری توسط مرکز تجارت بین المللی سازمان ملل متحد، آژانسی که مشترکاً تحت مدیریت سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی می باشد و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.

تحریم های اصلی علیه ایران؛ تحریم های مربوط به برنامه هسته ای نیست و دونالد ترامپ بخش عمده ای از تحریم ها را در حوزه تروریسم و حقوق بشر جاسازی کرده است تا عملا دولت بعدی آمریکا تعهدی برای کاهش تحریم ها با ایران حتی در صورت بازگشت به برجام، نداشته باشد.

کارشناسان معتقدند، کشورهای اروپایی خود چشم امید به سرمایه کشورهای دیگر  داشته و کالاهای خود را از چین تامین می کنند و اصرار ایران برای مراوده با اروپا که مزیت های رقابتی قابل اعتنایی نداشته و سیاست خود را با ایران همراستا نمی بیند، قابل درک نمی دانند.

پایان/

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =