پیش بینی صندوق بین المللی پول از تورم، بیکاری و تراز حساب جاری ایران

صندوق بین المللی پول در آخرین پیش بینی خود به میزان خلق نقدینگی، نرخ بیکاری و سایر مولفه های اقتصادی ایران در سال 1399 پرداخته است.

تهران - تحریریه - صندوق بین المللی پول در آخرین پیش بینی خود به میزان خلق نقدینگی، نرخ بیکاری و تراز حساب سرمایه ایران در سال 1399 پرداخت.

به گزارش تحریریه، براساس پيش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، رشد نقدینگی ایران در سال 1399 به میزان ۱۶.۳ درصد کاهش می‌یابد. رشد نقدینگی ایران در سال ۱۳۹۷ برابر با ۲۲.۳ درصد بود که این رقم برای سال ۹۸ به ۳۵.۸ درصد رسید. با این حال در سال ۱۳۹۹ رشد نقدینگی به ۱۹.۵ درصد خواهد رسید که کاهشی ۱۶.۳ درصدی را به ثبت خواهد رساند. در این گزارش آمده است که نرخ تورم نیز از ۴۱.۱ درصد به ۳۴.۲ درصد کاهش پیدا می کند. در مورد حجم نقدینگی هم در گزارش صندوق‌ بین‌المللی پول آمده است که نقدینگی در ایران از ۲.۵۵۷ هزار میلیارد تومان به ۳.۰۵۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کند. صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرده است که نرخ بیکاری ایران در سال ۹۹ نسبت به سال 98، ۲.۷ درصد افزایش یافته و به ۱۶.۳ درصد خواهد رسید. این گزارش درباره تراز حساب جاری ایران هم آورده است که از منفی ۰.۳ میلیارد دلار در سال ۹۸ به منفی ۱۸.۲ میلیارد دلار در سال ۹۹ خواهد رسید. پایان/
۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کد خبر: 6739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =