زیان 20 درصدی مردم بعد از خرید سهام پالایش/سکوت وزارت اقتصاد

وزارت اقتصاد به عنوان متولی عرضه سهام شرکتهای دولتی در قالب ای تی اف اظهار نظری در خصوص معامله سهام پالایش 20 درصد زیر ارزش عرضه سهم و خسارت جدی به مردم نداشته است.

به گزارش تحریریه،‌ امروز شنبه معاملات سهم پالایش در حوالی 8100 با 7 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل دنبال شد. قیمت پایانی این سهم حوالی 8400 تومان بوده است. بعد از اینکه چند روزی قیمت سهم در مرز 10 هزار تومان کنترل شد عملا در روزهای اخیر کنترل قیمت این سهم رها شده و شاهد کاهش قیمت سهم به کانال 8 هزار تومانی و تحمیل خسارت 20 درصدی به سرمایه گذاران هستیم.

گفتنی استف تایید و تکذیب عرضه یا عدم عرضه پالایشی یکم آنقدر ادامه داشت که باعث  ریزش بازار شد. ریزشی که از مردادماه آغاز شد و تا اوایل آبان ماه ادامه داشت. ریزشی که دامنه آن به ارزش پالایشی یکم نیز کشیده شده و بسیاری از خریداران این صندوق ناراضی از خرید خود، دولت را مقصر می دانند.

 پذیره نویسی این صندوق درحالی که هر سهم ۱۰ هزار تومان قیمت داشت، از پنجم شهریورماه آغاز شد و تا اواخر شهریورماه ادامه داشت، اما طبق قانون که ETF ها باید یک ماه بعد از پذیره نویسی قابل معامله شوند، این صندوق قابل معامله نشد و خریداران این صندوق از ۱۱ اذرماه امکان معامله پیدا کردند. برای این تاخیر دلایل متعددی ذکر شد که به نظر می رسد، کاهش ارزش سهام پالایشی دلیل اصلی آن بود، زیرا پس از پایان پذیره نویسی نمادهای پالایشی نزولی شدند و ارزش صندوق در مقایسه با دوران پذیره نویسی کاهش یافت.

بر این اساس وزارت اقتصاد به عنوان متولی عرضه سهام شرکتهای دولتی در قالب ای تی اف اظهار نظری در خصوص معامله سهام پالایش 20 درصد زیر ارزش عرضه سهم و خسارت جدی به مردم نداشته است.

پایان/

۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 8152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حامد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      0 0
      آخه چه کسی باید جوابگو باشد پس کی باید به دولت اعتماد کرد به اعتماد دولت صندوق می خریم بعد باید هر روز شاهد نزولی بودن ارزش آن باشیم حجم بالای مابه التفاوت ها به جیب چه کسانی می رود آیا اگر سرقت نیست پس چی باید نامید