پیشتازی ولوو در تولید اتومبیل‌های برقی و فروش آنلاین

شرکت خودروسازی ولوو تاکید دارد تا کمتر از یک دهه بعد همه تولیدات خود و حتی اوتوبوس ها را صرفا برقی تولید خواهد کرد.

به گزارش تحریریه، شرکت خودروساز سوئدی ولوو که در مالکیت چین قرار دارد روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ فقط وسایل نقلیه الکتریکی تولید می‌کند و همه آنها را به‌صورت آنلاین به فروش خواهد رساند.

شرکت خودروسازی «ولوو» با الهام گرفتن از برند تسلا و «ایلان ماسک» بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز و پی‌پال، قصد دارد در چند سال آینده تولید وسایل نقلیه با سوخت فسیلی را به دلیل فشار دولت‌ها برای کاهش آلودگی و همچنین افزایش تقاضا برای اتومبیل‌های با میزان آلایندگی صفر متوقف کنند.

شرکت «جگوار» متعلق به هند هم ماه گذشته گفت که از سال ۲۰۲۵ فقط وسایل نقلیه الکتریکی تولید خواهد کرد، این در حالی است که شرکت «فورد» غول اتومبیل سازی آمریکا اعلام کرد هدف آن داشتن ناوگان تمام برقی در اروپا تا سال ۲۰۳۰ است.

شرکت ولوو همچنین در بیانیه‌ای گفت: «این شرکت قصد دارد فقط اتومبیل‌های کاملا برقی بفروشد و فروش خودروهای با موتور احتراقی از جمله خودروهای هیبریدی را از سبد جهانی خود حذف کند». گفته می شود این سیاست ولوو در مورد اتوبوس های این شرکت نیز به اجرا در خواهد آمد.

این شرکت گفت که نیمی از اتومبیل‌های آن باید در سال ۲۰۲۵ برقی باشند و تا آن زمان نیمی از فروش شرکت آنلاین خواهد شد.

ولوو قرار است از دومین خودروی الکتریکی خود به نام C۴۰ SUV به زودی رونمایی کند. این شرکت در حال آماده کردن مدلی کوچکتر برای فروش عمومی است که برای شرایط جاده اروپا مناسب خواهد بود. 

این شرکت بر این باور است که حرکت به سمت فروش آنلاین شفافیت بیشتری در قیمت گذاری ایجاد خواهد کرد و همچنین ارتباط موثر با مشتریان از این مسیر میسر خواهد شد.

«هاکان ساموئلسون» مدیر عامل اجرایی شرکت «ولوو کارز» به خبرگزاری فرانسه گفت: اگر از مردم بپرسید خواهند گفت که این بسیار ناراحت کننده است که شما تصویر روشنی از قیمت ندارید. روند خرید اتومبیل امروز بسیار پیچیده به نظر می‌رسد و باید آسان‌تر و شفاف‌تر شود.

به گفته وی منوی فروش اینترنتی ساده خواهد بود و گزینه‌های زیادی برای انتخاب در آن قرار داده می‌شود. این شرکت خودروهای به‌روز و جدید خود را در این سایت معرفی خواهد کرد و تنوع مناسبی در فروش آنلاین وجود خواهد داشت که انتخاب را برای مشتریان آسان‌تر خواهد کرد.

شرکت‌های دیگر  از جمله «فولکس واگن»، «فیات» و «رنو» به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ در حال آزمایش فروش آنلاین هستند.  

ولوو در سال گذشته در برابر بحران ویروس کرونا به خوبی مقاومت کرد و کاهش فروش آن در سطح جهانی تنها به ۶ درصد محدود شد. این امر به دلیل کمک بازارهای قدرتمند فروش در چین و آمریکای شمالی صورت گرفت که کاستی‌های موجود در بازارهای اروپا را جبران کرد.  

پایان/

۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
کد خبر: 8855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =