کسبی که از بحران کرونا لذت می برد

حبس شدن بسیاری از مردم جهان در خانه ها به دلیل ترس از کرونا موجب دگرگونی سبک زندگی شده است و در این میان سرگرمی های جدید و بازی های ویدئویی به رونق خارق العاده ای دست یافته اند.

به گزارش تحریریه، رسانه های آمریکایی نوشتند حدود یک سال است که ایالات متحده برای جلوگیری از شیوع کرونا محدودیت‌هایی را اعمال کرده است. در حالی که ممکن است این محدودیت‌ها دیگر در آینده وجود نداشته باشند اما زندگی مردم این کشور همچنان دچار اختلال شده است زیرا این شیوه زندگی به کندی به سمت یک وضعیت عادی جدید حرکت می‌کند.

اکنون همه چیز متفاوت است ومردم با زندگی در این جهان جدید سازگار شده‌اند. امکان دارد این وضعیت به زودی پایان یابد. با افزایش تعداد آمریکایی‌های واکسینه شده، بسیاری از افراد به آینده خوشبین هستند زیرا مقامات حوزه بهداشت و درمان بر این باورند که ایمنی جمعی زودتر از آنچه انتظار می‌رود، صورت خواهد گرفت. گرچه این خبر خوبی است اما هنوز بخشی از مردم وجود دارند که به موضوع نگاه بدبینانه ای دارند. این بیماری در سال گذشته بلاتکلیفی‌های زیادی را به وجود آورده است و بخشی از جامعه احساس می‌کند مدتی طول خواهد کشید تا همه چیز به دوره قبل از کرونا بازگردد.

بسیاری ازمردم جهان در خانه‌های خود حبس شده و به این سبک زندگی در محیط بسته عادت کرده‌اند. ویروس کرونا باعث افزایش مهارت‌ها و سرگرمی‌های جدید برای بسیاری شده‌ است. برای برخی این سرگرمی‌ها یک نوع حواس‌پرتی از واقعیت‌های جهان محسوب می‌شود. به همین دلیل است که باور اینکه روزی شرایط عادی می‌شود کمی سخت است.

برخی افراد به بازی‌های ویدیویی یا بازی خانگی روی آورده اند. صنعت بازی‌سازی همواره رو به رشد بوده‌ اما شیوع بیماری کووید ۱۹ این روند را سرعت بخشیده‌است. به نظر می‌رسد که بدنامی مربوط به بازی در حال تغییر است. در گذشته، برخی معتقد بودند که صرف ساعت‌ها برای بازی‌های ویدئویی زندگی افراد را نابود می‌کند اما اکنون بسیاری می خواهند که از این طریق با دیگران ارتباط داشته ‌باشند. این یک روش جدید برای معاشرت با دوستان هم است. بازی شامل تحریک ذهنی و جسمی است که می‌تواند برای بازیکنان و تماشاگران سرگرم‌کننده و آرامش‌بخش باشد. مردم ساعت‌ها در «یوتیوب» و «توییچ» و غیره به تماشای کاربران بازی‌های ویدیویی می‌پردازند.

طبق یک مطالعه تحقیقاتی از بازار که توسط پایگاه اطلاعاتی «استاتیستا» صورت گرفت، انتظار می‌رود درآمد بازی‌های ویدیویی با نرخ سالانه ۹.۲۸ درصد از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ رشد کند. این رشد در کمتر از چهار سال رخ خواهد داد. این پایگاه اطلاعاتی تخمین می‌زند که بازار بازی‌های ویدیویی ایالات متحده ۶۰.۴ میلیارد دلار ارزش دارد. بازار بازی بسیار عظیم بوده و به ویژه با شیوع این بیماری همه‌گیر در حال بزرگ‌تر شدن است.

«ای مارکتر» یکی از پایگاه‌های پیشرو در عرصه دیجیتال در زمینه بررسی رفتار استفاده کنندگان گزارش داد که پلتفرم ویدئویی پخش زنده توییچ شاهد افزایش سریع کاربران خود به میزان ۲۶.۲ درصد بود که موجب شد تا کاربران آن به ۴۱.۵ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۰ برسد. همچنین در سال گذشته شاهد افزایش ۵ درصدی تعداد بازیکنان آمریکایی بودیم که بالاترین رشد از سال ۲۰۱۵ است. گزارش تازه «موردور اینتلیجنس» نیز نشان داد که در سال ۲۰۱۹، بازار جهانی بازی ۱۵۱.۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شده‌ است. انتظار می‌رود هزینه‌های گیمرها تا سال ۲۰۲۳ از ۲۰۰ میلیارد دلار بگذرد.

فرصت‌های موجود در این بازار بسیار زیاد است به همین دلیل است که شرکت بازی‌های ویدیویی مستقر در کالیفرنیا قرار است این هفته «روباکس» که نوعی پول بین المللی برای بازی در «روبلاکس» است را از طریق لیست مستقیم به بازار عرضه کند. روبلاکس یک بستر آنلاین محبوب برای ایجاد و به اشتراک گذاری بازی‌های ویدیویی فراهم می‌کند. وقتی بازی ایجاد می‌شود، می‌توان با استفاده از روبوکس یا همان پول مجازی امکاناتی را درون بازی ارائه و از این طریق کسب درآمد کرد. این شرکت از دسامبر سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرده است که یک عرضه عمومی داشته باشد.

طبق اطلاعات موجود، روبلاکس بیش از ۳۲ میلیون کاربر فعال روزانه دارد که بیش از ۲۲.۲ میلیارد ساعت در این بازی‌ها صرف کرده‌اند. به این ترتیب درآمد روبلاکس از ۳۱۲.۸ میلیون دلار در ۲۰۱۸ به ۴۸۸.۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته که این میزان نشانگر  ۵۶ درصد رشد است. همچنین این درآمد در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۰ این شرکت از کل سال ۲۰۱۹ پیشی گرفت و موجب شد  تا این شرکت در کل ۵۸۸.۷ میلیون دلار درآمد کسب کند.

پایان/

۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 8991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =