چرا بیمارستان ها اصرار دارند هر بیماری را کرونایی بنامند؟

دلیل اصرار بیمارستان ها به کرونایی دانستن بیماران ممکن است به دلیل منافع مالی باشد.

به گزارش تحریریه، خبرهای قابل توجهی در فضای شبکه های اجتماعی پخش شده است که نشان می دهد بیمارستان ها اصرار دارند بیماران یا فوتی ها را با برچسب کرونایی طبقه بندی کنند.

این مهم در کنار دستورات اداری وزارت بهداشت که تصریح می کند موارد مشکوک به کرونا را هم به عنوان کرونا ثبت کنند باعث ایجاد سوال و ابهام شده است و معلوم نیست چرا وزارت بهداشت اصرار دارد افراد کرونایی بیش از آنچه که درباره آنها یقین وجود دارد ارائه شوند.

این اصرار حتی درباره فوت شدگان هم گزارش شده و عده ای از مردم مدعی شده اند که یا باید اعلام کنند متوفی آنها کرونا داشته و یا باید هزینه های قابل توجهی را برای انجام یک سری آزمایش ها پرداخت کنند.

دلیل این اصرار برای بیش نمایی مشخص نشده است، اما ممکن است به منافع مالی مربوط باشد. به این صورت که بیمارستان هایی که بیمار کرونایی یا فوتی ناشی از ویروس کرونا داشته باشند، از بودجه های سنگین ستاد ملی کرونا سهمی داشته باشند.

در هر صورت بزرگنمایی آماری به هیچ وجه پذیرفته نیست و ضرورت دارد مرجعی مستقل از وزارت بهداشت بر این آمارها نظارت داشته باشد تا هم در مقابل خطر غفلت نشود و هم با آمارسازی و بزرگنمایی؛ امنیت روانی مردم به خطر نیفتد.

پایان/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 9539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =