افزایش قیمت جهانی طلا، آیا از سد 1900 دلار عبور می کند؟

قیمت طلا به دلیل اقدامات فدرال رزرو آمریکا در حدود چهارماه گذشته به بالاترین نرخ خود رسیده است اما در هر صورت انتظارات تورمی دوره پساکرونا موجب تداوم افزایش قیمت این فلز گرانبها در آینده خواهد بود.

به گزارش تحریریه، بخش سرمایه گذاری در تارنمای «بلومبرگ» آورده است طلا به بیش از چهار ماه گذشته اوج خود رسید، سرمایه گذاران نیز اظهارنظرهای مقامات فدرال رزرو را که به دنبال کاهش نگرانی‌ها در مورد تورم بودند، دلیلی بر روند افزایشی قیمت آن ارزیابی کردند.

فرماندار «لیل برینارد» از اعضا ارشد فدرال رزرو، «رافائل بوستیک» رئیس و مدیر عامل بانک فدرال رزرو آتلانتا و «جیمز بولارد» رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس در این زمینه اظهار داشتند که آن‌ها از افزایش قیمت ها در ماه های آتی متعجب نخواهند شد چرا که تنگناها و کمبود عرضه موجب افزایش قیمت ها خواهد شد. آنها در ادامه دلیل این امر را کاهش روند ابتلا به بیماری همه گیر کووید ۱۹ و افزایش تقاضا که به دلیل شیوع این بیماری متوقف شده بود، دانستند. البته تاکید داشتند که این افزایش قیمت ها باید موقتی باشد.

طلا روند صعودی به خود خواهد گرفت تا به تدریج روند نزولی امسال را از بین ببرد زیرا انتظارات سرمایه گذاران موجب افزایش قیمت فلزات گرانبها خواهند شد. سرمایه گذاران با خرید فلزات گرانبها همچون شمش که پشتوانه قوی به شمار می رود و همچنین تبدیل دارایی های خود به سهام های رو به رشد این روند صعودی را ایجاد خواهند کرد. در حالی که اقدامات مبتنی بر بازار در مورد انتظارات تورمی کاهش یافته است اما معامله گران همچنان در مورد فشارهای قیمتی و همچنین افزایش احتمالی قیمت در موارد شیوع مجدد کوید ۱۹ در برخی از نقاط جهان محتاط هستند.

«ادوارد مویا» تحلیلگر ارشد موسسه مالی اواندا گفت: «بانک مرکزی فدرال همچنان از این ایده که تورم در ایالات متحده موقت خواهد بود حمایت می کند و معتقد است که این روند به اندازه کافی موثر هست و می تواند حرکت صعودی طلا را در کوتاه مدت ثابت نگاه دارد».

وی افزود: «طلا همچنان در سطح ۱۹۰۰ دلار با مقاومت رو به رو می شود، بنابراین اگر ارزش دلار در دوره های بعدی تثبیت شود، قیمت طلا ممکن است در تبعیت از آن ثابت بماند».

پایان/

۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 10181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =