بانکها در سال 99 برد کردند/پشت پرده تقسیم سود یک بانک بورسی پس از چندین سال

یکی از بانکهای بورسی ایران پس از سال‌ها سود تقسیم کرد. بانک موفق به تبدیل زیان انباشته بیش از ٨٤ هزار میلیارد ریالی خود به ٣٢ هزار و ٨٥٨ میلیارد ریال سود انباشته شد.

به گزارش تحریریه،‌  در مجمع این بانک که با حضور نمایندگان دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران بانک و سهامداران برگزار شد، پس از استماع گزارش هیئت‌مدیره به مجمع و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ شرکت بانک ... ایران (سهامی عام) مورد تأیید سهامداران قرار گرفت. 

این مجمع با حضور دارندگان بیش از ۶۶ درصد سهام برگزار شد و سازمان حسابرسی به مدت یک سال به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک تعیین شد. همچنین روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاعات و دنیای اقتصاد برای درج آگهی‌های مربوط به مجامع عمومی برگزیده شدند.

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به پایان اسفندماه سال ١٣٩٩، بانک موفق به تبدیل زیان انباشته بیش از ٨٤ هزار میلیارد ریالی خود به ٣٢ هزار و ٨٥٨ میلیارد ریال سود انباشته شد.

از سوی دیگر، مجموع سپرده‌های بانک در پایان سال ٩٩ سه میلیون و ٦١٦ هزار و ٨٥٥ میلیارد ریال اعلام شد که در مقایسه با سال قبل ٥٦ درصد رشد داشته است. همچنین سپرده‌های ارزان قیمت بانک در دوره مورد اشاره از رشد ٧٣ درصد برخوردار بود و بانک موفق شد تا سهم بازار سپرده‌های خود را به حدود ٩.٣ درصد مجموع سپرده‌های شبکه بانکی کشور ارتقا دهد.

به علاوه، مانده تسهیلات اعطایی بانک صادرات ایران در پایان سال ٩٩ به دو میلیون و ٦٨٣ هزار و ٩٦٦ میلیارد ریال رسید که نسبت به سال قبل از آن، ٧٣ درصد رشد را تجربه کرده است.

سال گذشته سال تورم افسارگسیخته ای بود که در این میان بسیاری از بنگاه دارها و همچنین هلدینگهایی که داراییهای غیر ریالی دراختیار داشتند سودهای بسیار قابل توجهی کسب کردند.

پایان/

۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 11492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی بیچاره IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 0
      بله، با دزدی از پول مردم در روز روشن در بورس، هر کس دیگه ای هم بود سود می کرد.
    • قادر IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 1
      ...بانکها همین بس که به سپرده ها مردم کمترین سود و خود با همین سپرده ها ی مردم نبض تمامی بازارها را در دست دارد.هر یازاری سودش باندازه خواست مدیران نبود سود بانکی هم باید کاهش یابد.
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      0 0
      هیچ جای دنیا مثل ایران نیست تورم بالای ۱۰۰درصدسالیانه انوقت سودبانکی ۱۰تا۱۵ درصد یعنی باسپرده گذاری دربانک دولت وبانکها هرسال ۹۰ درصد ازپول مردم رادزدی میکنن ومردم هرسال ۹۰ درصد پولشون دارایشون روازدست میدن جالبه هیچ کس هم به فکر افزایش سود متناسب باتورم نیست