۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
علت وحشت مردم از واکسن کرونا چیست؟

بسیار افرادی وجود دارد به محض تزریق واکسن کرونا و یا چند روز پس از آن به کرونا مبتلا شده و بسیاری نیز پس از تزریق دوز دوم به کرونا مبتلا شده اند و عده زیادی از افراد واکسینه شده نیز در گذشتند.

نزدیک به دو سال است که بحران کرونا بر اجتماعات جهانی سایه افکنده است و تا به حال خسارات جانی و مالی بسیاری را برای مردم  جهان رقم زده است. بسیاری همسران، مادران، پدران، فرزندان و عزیزان خود را از دست داده اند و در این مدت مشکلات درمانی واجتماعی این بیماری برعوامل احساسی ان افزوده است. بطوریکه به جرات میتوان گفت که اکثریت مردم جهان به افسردگی  دچار شده اند که شرایطی  همچون مرگ و میر نزدیکان، قرنطینه، استفاده اجباری از ماسک و مقررات منع تردد عامل آن می باشد وهمچنین  کم شدن و یا قطع روابط خانوادگی و اجتماعی از دیگر عوامل این موضوع می باشد، برای رهایی از این وضعیت کشورهای پیشرفته و یا در حال توسعه به دنبال ساخت واکسن و یا دارویی موثر برای درمان این بیماری رفته اند و تاکنون مدلهای مختلفی از واکسن کرونا در سطح جهانی ساخته شده است.

  در کشور های پیشرفته واکسیناسیون شروع می شود و در ابتدا جمعیت زیادی برای واکسینه شدن اقدام می نمایند اما در این بین افراد بسیاری  نیز وجود دارند که تن به استفاده از واکسن کرونا نداده اند که در این مطلب به برخی از دلایل  ان اشاره می کنیم :

1- عامل اصلی شایعات پیرامون واکسن

با ورود واکسن کرونا به بازارهای پزشکی، شایعات متعددی نیز به وجود آمد، قبل از هر توضیحی لازم بود به این موضوع اشاره کنیم که  امروزه علم پزشکی به ابزاری پولساز و اقتصادی تبدیل شده است و خدمات پزشکی تنها برای اهداف بشر دوستانه و نجات انسانها در نظر گرفته نمی شود و در بیشتر مواقع برای رسیدن به مادیات و ثروت های کلان می باشد و در بسیاری از موارد به تجارتی برای صاحبین برند های دارویی و یا بسیاری از پزشکان مبدل شده است .

در این میان رقابت میان شرکت ها و کارخانجات تولید واکسن به شدت افزایش یافته است و کار به جایی رسیده است که یک دو قطبی جهانی برای واکسیناسیون شکل گرفته است. در سویی شرکت های غربی واکسن های تولیدی شرکت های شرقی را قبول ندارند و یا بالعکس، کشورهای شرقی واکسن های تولیدی توسط غرب را به چالش می کشند.

در زمینه ساخت واکسن، دانشمندان، محققین و صاحب نظران مختلفی آن را تایید و یا تکذیب کرده اند و بسیاری بر این باورند که در واکسن کرونا میکروچیپ یا ریزتراشه هایی وجود دارد که می تواند کنترل بخش داخلی بیماریهای ژنتیکی و یا دی ان ای انسان را در دست گیرد.

 شایعاتی همچون استفاده از میکروچیپ های هدایت گر مغز در واکسن و سرنگ های مخصوص کرونا وجود دارد که نه میتوان آنها را تایید نمود و یا تکذیب کرد. بسیاری بر این باورند که افراد واکسینه شده دردو سال آینده خواهند مرد و واکسیناسیون راهی برای کشتن انسانها در جهت کاهش جمعیت جهان می باشد، دسته دیگری بر این باورند که واکسن کرونا بیماری های ژنتیکی را فعال می کند و افراد واکسینه شده به دلایل مختلفی خواهند مرد. شایعات دیگری همچون عقیم شدن انسانها در جهت کنترل و کاهش جمعیت وجود دارد که بر ترس بسیاری از مردم جهان افزوده است و این موضوعات را میتوان دلایل اصلی عدم استفاده از واکسن کرونا دانست.

2- عدم قطعیت در جلوگیری ابتلای افراد واکسینه شده به ویروس کرونا

بسیار افرادی وجود دارد  که به محض تزریق واکسن کرونا و یا چند روز پس ازآن به کرونا مبتلا شده اند و بسیاری نیز پس از تزریق دوز دوم به کرونا مبتلا شده اند و عده زیادی از افراد واکسینه شده  نیز به کام مرگ کشیده شده اند و با این وجود نمی توان بطور قطعی بیان کرد که واکسن کرونا صد درصد مفید  بوده و افراد واکسینه شده به هیچ عنوان به کرونا مبتلا نمی شوند بر این اساس  درصد قابل ملاحظه ای از مردم جهان تن به استفاده از واکسن کرونا نمیدهند که می توان دلایل آنها را نیز محترم شمرد.

3- رقابت شرکت های دارویی برای حذف رقبا

با بالا گرفتن شایعات مربوط به واکسن کرونا میان شرکت ها و کارخانجات دارو سازی  رقابت شدیدی ایجاد شده است و تا به امروز مدل ها و ویروس های جهش یافته دیگری در سطح جهان بوجود آمده است. کرونا، کرونا دلتا، کرونا لامبدا از مدل های جهش  یافته این ویروس می باشند که باعث برهم خوردن  بازار واکسن های کرونا شده است.

امروزه جان انسان از ارزش کمتری نسبت به گذشته برخوردار است و رقابت برای تولید و فروش واکسن اثر بخشی آن را کمرنگ کرده است.

زمان حال ما دورانیست که انسانیت معنای خود را از دست داده است و پول و اقتصاد بر همه چیز مقدم شده است، بسیاری ازپزشکان سوگند یاد شده در زمان گرفتن مجوز پزشکی را از یاد برده اند و طب درمانی گذشته به بیزینس جدیدی مبدل شده است. دنیای امروز ما جهان ترسناکیست که بر اثر حرکت ما به سمت پیشرفت و توسعه رقم خورده است  و انسان رفته رفته هویت خود را از دست می دهد.

 در اینده نزدیک نیاز بشر به نیروی انسانی کاهش می یابد و جهان با اختراع هوش های مصنوعی و ابزار های رباتیک نیاز کمتری به نیروی کار خواهد داشت  و شاید کرونا راهی برای کشاندن جهان به عصر رباتیک و تبدیل انسان به  به برده ای فر مانبردار به مانند ربات می باشد.

نیاز امروز جهان بیداریست ... 

پایان/

۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
کد خبر: 12429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم منصور IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 1
      متن فوق خیلی جامع و عالی بود سپاس