نارضایتی سنگین از خودروسازان؛ از رهبری تا پلیس و مردم

در چند روز اخیر همه کشور یکپارچه نارضایتی خود را نسبت به وضعیت صنعت خودرو اعلام کردند.

به گزارش تحریریه، مقام معظم رهبری که همواره تلاش برای غلبه بر مشکلات و تکیه بر توانمندی های داخلی را مورد تاکید قرار می دهند در سخنان روز یکشنبه خود عدم رضایت مردم از کیفیت خودروهای داخلی علیرغم حمایت های بسیار را بر حق دانستند و فرمودند: «این همه‌ حمایت در طول این سالها از صنعت خودرو در کشور شده خب کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند درست هم میگویند، حق با مردم است، یعنی به اعتراض مردم به جا است،‌ این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند.»

در همین رابطه، علیرغم گذشت دو هفته از حادثه تلخ بهبهان هنوز هیچ گزارش جامع و دقیقی از سوی خودروسازان، سازمان استاندارد، ISQI و حتی پلیس راهور در زمینه عملکرد ایمنی خودروها منتشر نشده است و شاهد پاسکاری علل باز نشدن ایربگ ها بین سازمان های مختلف هستیم.

در چنین شیرایطی، با توجه به گفته‌های رئیس پلیس اسبق پلیس راه توقع ایمنی خودرو داخلی خیال خام است. نباید از خودروهای تولید داخل توقع ایمنی داشت چراکه خودروسازان قطعا در این مسیر قدم برنخواهند داشت.

رئیس پلیس اسبق پلیس راه: خودروسازان ظالم‌ترین افراد در ایران هستند
سرهنگ هادی هاشمی در این خصوص گفت: «وقتی توجیه مسئولان فنی دو خودروساز داخلی را در تلویزیون دیدم از شرم عرق ریختم و ناراحت شدم، علاوه بر اینکه ایمنی را رعایت نمی‌کنند، در اظهارنظر هم خجالت نمی‌کشند. پلیس اشتباه فکر می‌کند که خودروساز داخلی عیوبش را برطرف می‌کند. چرا همیشه مردم و دستگاه‌ها باید تاوان خودروسازها را بدهند؟!»

ایمنی خودروهای تولید داخل

وی ادامه داد: «من معتقدم باید دو خودروساز داخلی تعطیل شوند تا مردم نفس بکشند و زنده بمانند، باور کنید فکر تغییر در خودروسازی و بهبود ایمنی و رفع نقص خیال خام است. آنچه امروز می‌بینیم در ۳۰ سال گذشته هم بوده است و نیم درصد هم نباید به بهبود ایمنی خودروهای تولید داخل امید داشت.»

جالب است بدانید سرهنگ هاشمی در اظهانظری جنجالی عنوان کرد: «خودروسازان قاتل‌ترین و ظالم‌ترین افراد در ایران هستند و حتما تمام مدیران خودروساز و وزرای صمت باید تحت تعقیب قرار گیرند.»

حادثه بهبهان صدای اعتراض‌ها را بلندتر از قبل کرده است
صحبت‌های اخیر رئیس پلیس اسبق پلیس راه در حالی مطرح می‌شود که حدود ۲ هفته پیش در محور بهبهان رامهرمز ۵۹ خودرو با یکدیگر تصادف کرده و متاسفانه ۵ نفر از هموطنانمان فوت کردند.

این حادثه سبب شد که سیل عظیمی از انتقادها به سوی خودروسازان روانه شود. به خصوص آنکه در این حادثه ایربگ هیچکدام از خودروهای ایرانی فعال نشده بود.

پس از آن پلیس در اظهارنظرهای فراوانی خودروسازان را محکوم کرده و از کیفیت خودروهای تولید داخل به شدت انتقاد کرد. حتی در یک مورد رئیس پلیس اعلام کرد که از این پس در تصادفات رانندگی که ایربگ خودرو فعال نشود خودروساز به دادگاه فراخوانده خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

پایان/

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 16416

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =