وزیر: اخبار خوبی در رابطه با لایحه رتبه بندی به گوش معلمان خواهد رسید

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فرهنگیان نوشهر و چالوس گفت خوشبختانه رییس‌جمهور، رییس مجلس و شورای نگهبان با اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان مخالفتی ندارند و این لایحه در حال انجام مراحل اداری است که انشالله به زودی در این خصوص اخبار خوبی به معلمان خواهد رسید.

به گزارش تحریریه، یوسف نوری صبح امروز، در سفر یک‌روزه خود به استان مازندران، در دیدار با فرهنگیان نوشهر و چالوس با اشاره به جایگاه برجسته دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: تلاش معلمان در تربیت نسل آینده کشور، بسیار حائز اهمیت است؛ بسیاری از دانش آموزانی که در راه انقلاب جان خود را فدا کرده و شهید شده‌اند و ظهور و بروز دانشمندان و افتخارآفرینان المپیادهای علمی، و... را حاصل زحمات معلمان دلسوز و فرهیخته می‌دانم و از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با نگاه به تاریخ آموزش از گذشته تاکنون، درمی‌یابیم که اگر در نظام آموزشی، چه در سطح آموزش عمومی و چه در سطح عالی، از الگوی بومی استفاده شود، موفقیت‌های خوبی حاصل می‌شود و اگر از الگوی بومی فاصله بگیریم، به نسبت فاصله‌ای که ایجاد کرده‌ایم، متضرر خواهیم شد.

نوری ادامه داد: مطالبات معلمان در جای خود مهم است و همه در تلاشیم که این مطالبات به شیوه‌ای منطقی محقق شود و از معلمان هم می‌خواهم در طرح مطالبات خود از شیوه‌های برهان و استدلال بهره بگیرند و به مسیرهای مورد اراده دشمنان، سوق داده نشوند و تأکید ما این است مطالبات به روش عالمانه طرح شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظام رتبه‌بندی، گفت: تقریباً در هرجلسه هیأت دولت، این موضوع طرح می‌شود؛ این لایحه باید همراه با سند تحول بنیادین اجرایی و عملیاتی شود زیرا با هدف رشد صلاحیت حرفه‌ای معلمان تنظیم شده تا کیفیت آموزش و جایگاه نظام آموزشی ارتقا یابد.

عضو کابینه دولت سیزدهم، تصریح کرد: خوشبختانه رییس جمهور و رییس مجلس و شورای نگهبان با اجرای لایحه رتبه بندی مخالفتی ندارند، و این لایحه در حال انجام مراحل اداری است که انشالله به زودی در این خصوص اخبار خوبی به معلمان خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاضر مذاکرات با دولت ادامه دارد تا بودجه لازم برای رتبه‌بندی در سال آینده به طور کامل تأمین شود.

نوری هم‌چنین به مشکلاتی چون بیمه تکمیلی، سرانه مدارس و معوقه بازنشستگی همکاران اشاره کرد و گفت: در این زمینه‌ها، رایزنی های لازم انجام گرفته و تلاش می کنیم این مشکلات را نیز از سر راه آموزش و پرورش برداریم.

شایان ذکر است؛ در این نشست تعدادی از معلمان، مدیران مدارس، فرهنگیان بازنشسته و دانشجومعلمان به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند و ایده‌ها و نقدهای خود را در حضور وزیر طرح کردند.

پایان/

۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 16485

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =