دولت مصمم به اجرای لایحه رتبه بندی معلمان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت مصمم به اجرای لایحه «رتبه بندی معلمان» است و برای اجرای آن در سال ۱۴۰۱ منابع پایداری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است.

به گزارش تحریریه، از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در گفت و گویی درباره لایحه رتبه بندی معلمان افزود: این لایحه یکی از بخش‌های مهم سند تحول بنیادین  است و یکی از دلایل اجرا نشدن آن، عدم اجرای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش است و هدف آن «ارتقای صلاحیت‌های معلمان»، برای «ارتقای کیفیت نظام تربیتی» است.

وی با یادآوری این که دولت و شخص رییس جمهور مصمم به اجرای رتبه بندی معلمان هستند، ادامه داد: به دنبال تأمین اعتبار رتبه بندی هستیم و برای سال آینده منابع پایداری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است البته در تلاش هستیم که بتوانیم اعتبار ۶ ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ را نیز فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: به صورت جدی، اجرای رتبه بندی معلمان را پیگیری می کنم و در این ایام نیز روزانه حداقل دو بار تأمین مالی رتبه بندی را پیگیری می کنم و با توجه به نگاه مثبت دولت و مجلس محترم، امیدوارم هر چه سریع تر در این زمینه به نتایج خوبی برسیم.

نوری خاطرنشان کرد: در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، امیدوارم با بهره گیری از دستاوردهای انقلاب اسلامی بتوانیم در راستای نظام تعلیم و تربیت، قدم برداریم.

وی به نقش آفرینی معلمان در دوره های مختلف تحصیلی اشاره کرد و افزود: معلمان تلاشگر و دلسوز، در دوران کرونا زحمات زیادی را برای استمرار امر آموزش، متحمل شدند البته اولیا نیز در این مسیر خوش درخشیدند و از معلمان حمایت کردند اما اگر به دوره های مختلف تحصیلی دقت کنیم، معلمان دوره ابتدایی، تأثیرگذارترین معلمان هستند.

پایان/

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 16576

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =