مخالفت آمریکا با عدم دریافت هزینه اضافی وام‌های صندوق بین‌المللی پول

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده با فشار قانونگذاران جهت اتمام هزینه‌های اضافی برخی وام‌های صندوق بین‌المللی پول مخالفت کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از رویترز، روز جمعه وزارت خزانه داری ایالات متحده درخواست ۱۸ قانونگذار دموکرات برای کشورهای متوسط ​​و کم درآمد به منظور اتمام اعمال هزینه‌های بیشتر برای وام‌های بزرگ‌تر از صندوق بین‌المللی پول که به سرعت بازپرداخت نمی‌شوند را رد کرد. صندوق بین المللی پول تخمین زده که کشورهای وام گیرنده از شروع همه گیری تا پایان سال ۲۰۲۲، بیش از ۴ میلیارد دلار به عنوان هزینه اضافی علاوه بر پرداخت بهره و کارمزد پرداخت خواهند کرد.

 جاناتان دیویدسون، دستیار قانون گذاری وزیر خزانه داری دولت بایدن، به قانون‌گذاران گفت که این هزینه های اضافی برای رسیدگی به خطر سهامداران در اعطای وام های هنگفت به کشورهای عضو است. وی اضافه کرد که این هزینه‌ها برای فقیرترین کشورهای جهان اعمال نمی‌شوند و وام‌های داده شده اغلب نرخ هایی بسیار پایین‌تر از نرخ های بازار داشتند. دیویدسون در پاسخ به نامه مورخ ۱۰ ژانویه قانون گذاران که رونوشت آن توسط رویترز مشاهده شده، نوشت: درآمد حاصل از این هزینه‌های اضافی، به ایجاد تعادل به منظور محافظت از سهامداران صندوق بین‌المللی پول در برابر ضررهای احتمالی کمک می‌کند.

 وی گفت: از نظر خزانه‌داری، هزینه‌های جانبی/اضافی باید در چارچوب ترازنامه کلی صندوق بین‌المللی پول در نظر گرفته شود که مهم‌تر از همه، توانایی آن در جذب ضررهای احتمالی ناشی از عدم بازپرداخت وام‌هایش است. دیدگاه واشنگتن حیاتی است زیرا ایالات متحده بزرگ‌ترین سهامدار این مؤسسه وام دهنده جهانی است که توسط کشورهای عضوش تأمین مالی می‌شود. اگرچه آلمان، فرانسه و بریتانیا آماده بازنگری در سیاست مربوط به این هزینه اضافی بوده اند.

ماه گذشته، نمایندگان عیسی گارسیا، الکساندریا اوکاسیو-کورتز و پرامیلا جایاپال نامه‌ای به جانت یلن وزیر خزانه‌داری فرستادند و از او خواستند از بازنگری در سیاست غیرمنصفانه و متضادی که منابع مورد نیاز کشورها برای مبارزه با همه گیری کرونا را ربوده، حمایت کند. پیش بینی می شود که آرژانتین از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ حدود ۳.۳ میلیارد دلار هزینه‌های اضافی داشته باشد و با توجه به بحران کووید-۱۹ بارها درخواست کاهش موقت هزینه‌های اضافی را کرده است، اما اعضای هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول در مورد این موضوع  اختلاف نظر دارند. اعضای هیئت اجرایی صندوق بین‌المللی پول در اواخر سال گذشته، بدون هیچ تصمیم نهایی، نقش هزینه‌های اضافی را که اکنون بزرگ ترین منبع درآمد صندوق است، بررسی کردند.

پایان/

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
کد خبر: 16691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =