تصمیم تازه شرکت های تولیدکننده مس و بی خبری مس ایران

شرکت های مس جهان پس از افزایش کارآیی و بهره وری در تولید اکنون به دنبال کاهش آلایندگی و اجرای مقررات سخت زیست محیطی هستند.

به گزارش تحریریه، پایگاه اطلاع رسانی معدنی «miningweekly» نوشت شرکت کودلکوی شیلی اعلام کرد تمام سایت های خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ به پروتکل Copper Mark متعهد می کند.

کودلکو به عنوان بزرگترین معدن مس شیلی و احتمالا جهان متعهد شده است تا پایان سال آینده در تمام سایت‌های خود طبق تعهدات مندرج در برنامه تضمین شیوه نامه ‌های مسئولانه مس عمل خواهد کرد. در شیلی این اولین گروه معدنی مس خواهد بود که این مقررات سخت گیرانه با عنوان Copper Mark را به اجرا در می آورد.

Copper Markیک چارچوب تضمینی برای ترویج اقدامات مسئولانه و نشان دادن سهم صنعت مس در اهداف توسعه پایدار سازمان ملل است.

An image of the El Teniente operation

«میشل برهارت» مدیر اجرایی Copper Mark تاکید کرد: تعهد کودلکو به چارچوب ما نشان‌دهنده روند گسترده‌تری است که از سوی تولیدکنندگان مس در حال اجرا است و به تقاضاها از سوی سرمایه‌گذاران و مشتریان برای اتخاذ شیوه‌های تولید مسئولانه‌تر پاسخ مثبت می‌دهد. انتظار می رود این اقدام به عنوان بخشی از تغییرات به سمت رشد و ایجاد یک اقتصاد سبزتر ادامه یابد.

این اعلامیه همچنین بر افزایش سطح تعهدات کودلکو در زمینه اتخاذ شیوه‌های تولید مسئولانه و پایدار در سراسر عملیات تولید خود صحه می گذارد. مشارکت این شرکت در چارچوب برنامه Copper Mark  بر تعهد آن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا ۷۰ درصد و کاهش مصرف آب های قاره ای تا ۶۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ و همچنین دستیابی به توقف تولید کربن در کلیه عملیات اکتشاف و تولید مس خود تا سال ۲۰۵۰ تاکید دارد. 

«رناتو فرناندز» معاون امور شرکتی کودلکو اظهار داشت که تعهد به اجرای Copper Mark نشان دهنده اعتبار خارجی و ارزش گذاری شرکت به سمت فرآیندهایی با تأثیرات جانبی کمتر است.

در این راستا قرار است کودلکو به چندین تولیدکننده دیگر که آن ها نیز با Copper Mark همکاری دارند بپیوندد. از جمله دیگر شرکت ها  Antofagasta، Aurubus، BHP، Freeport McMoRan، KGHM و Rio Tinto هستند.

پایان/

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 16834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =