پس از تسخیر مس، شیلی به دنبال تسخیر بازار لیتیوم

بزرگترین شرکت تولید مس شیلی پس از کسب سودهای خیره کننده در حوزه فلز سرخ اکنون به دنبال سیطره بر بازار لیتیوم جهان است

به گزارش تحریریه، پایگاه خبری «mining.com» که به تحلیل  بازار جهانی مس می پردازد، نوشت، شرکت معدنی دولتی شیلی «کودلکو» اعلام کرد که اکتشاف لیتیوم را در منطقه «سالر د ماریکونگا» از ماه آینده آغاز خواهد کرد. گفته می شود این منبع عظیم ذخایر با عیار بالایی از فلز فوق سبک لیتیوم را در خود دارد که برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی نقشی حیاتی را دارا است.

کودلکو، بزرگترین تولیدکننده مس جهان، در نوامبر ۲۰۲۰ مجوز زیست محیطی برای فعالیت معدنی عمیق تر در لایه های نمکین را دریافت کرد. این اقدام به شرکت فوق کمک می کند پس از تأخیرهای مکرر وارد بخش رو به رشد لیتیوم شود. البته کودلکو فعلا تمرکز خود را بر روی مس حفظ می کند.

کودلکو عنوان داشت که حفاری ها را از پایان ماه مارس آغاز می کند و آن را تا حدود ۱۰ ماه ادامه خواهد داد. منطقه ماریکونگا دارای ذخایر لیتیوم با عیار بالا است. گفتنی است منطقه ای که این معدن در آن قرار گرفته است کمتر از ۵ درصد اندازه «سالر د آتاکامای» شیلی است که به اعتقاد کارشناسان یکی از اصلی ترین معادن لیتیوم در جهان در آن قرار دارد.

کودلکو در بیانیه‌ای  اعلام داشت که با توجه به نتایج تلاش های اولیه و آزمایش هایش، به‌ویژه در زمینه غلظت لیتیوم محلول در نمک‌های معدنی، این شرکت تعیین خواهد کرد که آیا ادامه توسعه از نظر زیست‌محیطی و اقتصادی مقرون‌ به‌صرفه است یا خیر.

پایان/

۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 16835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =