اروپا درخواست روسیه را رد کرد

رهبران اتحادیه اروپا اعلام کردند که تقاضای روسیه برای پرداخت هزینه گاز به روبل نقض قرارداد است.

به گزارش تحریریه، به نقل از خبرگزاری رویترز از بروکسل، رهبران بعضی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه (چهارم فروردین‌ماه) اعلام کردند که درخواست روسیه مبنی بر استفاده کشورهای غیردوست از روبل برای خرید نفت و گاز این کشور می‌تواند قراردادهای عرضه را نقض کند.

تقاضای روز چهارشنبه (سوم فروردین‌ماه) ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای پرداخت روبل، قیمت گاز اروپا را افزایش داد و بر نگرانی‌های موجود درباره اختلال عرضه در اتحادیه اروپا - که حدود ۴۰ درصد گاز خود را از روسیه وارد می‌کند - افزود.

آلمان و ایتالیا اعلام کردند که این اقدام ممکن است قراردادهای عرضه انرژی را نقض کند.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان در این باره گفت: ارزی که شرکت‌های آلمانی باید برای سوخت‌های فسیلی روسیه بپردازند در قراردادهای آنها مشخص شده است.

ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا هم در این باره گفت: درک این موضوع مهم است که این مسئله به‌طور اساسی قراردادها را نقض می‌کند.

اورسولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هم با این اظهارنظرها موافقت کرد و افزود: این اقدام تلاشی برای دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه است.

وی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم (روسیه) تحریم‌های ما را دور بزند، دورانی که از انرژی برای باج‌گیری از ما استفاده می‌شد، پایان یافته است.

منبع: شانا

پایان/

۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
کد خبر: 17691

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =