احداث ۳۰ الی ۴۰ شهر جدید در کل کشور

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد ۴۰ شهر جدید در سراسر کشور در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد،‌ گفت: طبق هدفگذاری‌های انجام گرفته در طرح نهضت ملی مسکن باید ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید احداث شود.

به گزارش تحریریه،  به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های در دست اجرای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و معاونین ستاد، امروز پنجشنبه اول اردیبهشت ماه در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس قم، کرمان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، لرستان، هرمزگان، همدان، یزد و قزوین به صورت بر خط در این جلسه حضور داشتند.

در این جلسه مشکلات و دغدغه‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مسیر ساخت و تکمیل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در استان‌ها مطرح و رسیدگی شد.

در ابتدای این جلسه عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در اجرای هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان یکی از بازوان توانای وزارت راه و شهرسازی باشد و به عنوان یک الگو عمل کند، به نحوی که سایر حوزه‌های متولی پروژه نیز با تاسی از این همکاری امور را پیش برند.

وی با تاکید بر این موضوع که بسترها برای تحقق اهداف تعیین شده فراهم است اما باید مراحل کار شتاب و سرعت بیشتری بگیرد، گفت: با توجه به جلسات برگزار شده و مذاکرات انجام شده طی ماه‌های آینده جهش مناسبی در حوزه اقدامات مروبط به طرح نهضت ملی مسکن رخ خواهد داد.

در ادامه جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ارائه و مصوبات جلسه گذشته و میزان تحقق مصوبات نیز اعلام شد.

بر این اساس شرکت توسعه عمران امید وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام طی تفاهمنامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی منعقد کرده بود، موظف به احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با ۹۹ پروژه بوده و تاکنون عملیات اجرایی ساخت ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

همچنین تعداد متقاضیان تخصیص یافته به پروژه‌ها به ۲۷ هزار عدد رسیده است و ۵۵ پروژه نیز تا کنون پروانه کسب کرده و تعداد پروژه‌های دارای تایید نظام مهندسی نیز به ۸۸ عدد رسیده است.

رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی نیز در این جلسه پس از استماع چالش‌ها و دغدغه‌های مطرح شده، به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها تاکید کرد: در شهرهای جدید با استفاده از زمین‌های تخصیص یافته به ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن، علاوه بر ساخت مسکن از طریق تبدیل زمین‌ها باید خلق درآمد شده و درآمدهای حاصل در راستای پیشبرد نهضت ملی مسکن صرف شود.

وی با اشاره به اینکه باید در شهرهای جدید ۶۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شود، اظهار کرد: احداث ۳۰ الی ۴۰ شهر جدید در کل کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

پایان/

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 18440

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =