کاهش شدید قیمت جهانی مس

قیمت مس به دلیل ترس از رکود اقتصادی و قرنطینه دوباره در چین به کمترین میزان در یک ماه گذشته رسید.

به گزارش تحریریه، تحلیلگران بازار فلزات جهان اعتقاد دارند مشکلات و نگرانی ها از شیوع کرونا بر بازار مصرف مس جهان تاثیر گذاشته است. خبرگزاری «رویترز» در همین ارتباط نوشت، قیمت مس به دلیل ترس از رکود اقتصادی و قرنطینه دوباره در چین به کمترین میزان در یک ماه گذشته رسید.

طبق این گزارش مس به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود رسید و بیشتر فلزات صنعتی دیگر نیز در روزهای گذشته به دلیل نگرانی از اینکه انقباضات پولی سریع و قرنطینه‌های چین ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث کاهش رشد اقتصادی و تقاضای فلزات خواهد شد، سقوط کردند.

مس سه ماهه در بورس فلزات لندن (LME) با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۰,۰۹۷ دلار در هر تن رسید که ضعیف ترین قیمت از ۱۷ مارس بود و سومین کاهش هفتگی خود را تجربه کرد. 

«ونیو یائو» استراتژیست ارشد کالاهای بانک ING، گفت: ما عوامل متعددی بر روی مس و سایر فلزات، به ویژه از جنبه کلان، مانند افزایش نگرانی ها در مورد رکود بالقوه در ایالات متحده تاثیر می گذارد.

رئیس فدرال رزرو آمریکا هم روز پنجشنبه اعلام کرد که بررسی افزایش نیم واحدی نرخ بهره در نشست ماه آینده روی میز قرار می گیرد که نشان دهنده اقدامات تهاجمی بیشتر است.

شرایط نشان می دهند محدودیت‌های کووید در مصرف‌کننده برتر فلزات چین نیز بر فلزات تأثیر گذاشته است.

در ابتدا قرار بود قرنطینه در شانگهای اجرا شود اما اکنون بیش از یک ماه است که این شرایط برقرار است و هیچ کس نمی‌داند چه زمانی به پایان می‌رسد. یائو گفت این یک نگرانی بزرگ دیگر است.

پس از اقدامات سختگیرانه قرنطینه تولید صنعتی در شانگهای، پرجمعیت ترین شهر چین، در ماه مارس برای اولین  بار در دو سال گذشته، کاهش یافت.

پایان/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
کد خبر: 18471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      بدرک که چاپ نمیکنی