کره شمالی با پرتاب موشک به بایدن جواب داد

کره شمالی در واکنش به دیدار و اظهارات تحریک کننده گروه چهارجانبه در شرق آسیا چند موشک شلیک کرد

به گزارش تحریریه، پس از آنکه ایالات متحده و متحدانش در چهارچوب گروه ضدچینی «Quad» در نشست توکیو پیونگ یانگ را محکوم کردند این کشور با چند آزمایش موشکی جدید به آن ها پاسخ داد.

ارتش کره جنوبی صبح چهارشنبه اعلام کرد کره شمالی  سه موشک بالستیک را پرتاب کرده است.

خبرگزاری کره جنوبی اعلام کرد این شلیک ها پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده، ژاپن، هند و استرالیا - کشورهای چهارگانه یا گروه Quad - برنامه موشکی کره شمالی را محکوم کردند و خود را به یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز که فراگیر و انعطاف پذیر است، متعهد دانستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره عنوان داشت که اولین موشک به سمت آب های نزدیک سواحل شرقی کره شمالی شلیک شد. گارد ساحلی ژاپن هم پرتاب یک موشک ناشناس را تایید کرد.

خبرگزاری یونهاپ نوشت سئول اندکی بعد، از پرتاب موشک‌های بالستیک ناشناخته دیگری را در جهت‌های شمال و شرق  خبر داد. ارتش کره جنوبی گفت که در مجموع سه موشک از ساعت 6 صبح به وقت محلی از منطقه Sunan در پیونگ یانگ شلیک شده است.

North Korea fires 3 missiles after Quad rebuke

این هفدهمین آزمایش موشکی پیونگ یانگ در سال جاری بود و پس از آن انجام شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از سفر پنج روزه به آسیا، ژاپن را ترک کرد تا به واشنگتن بازگردد. پیش از این بایدن و دیگر اعضای گروه چهارگانه در بیانیه‌ای مشترک درباره نقش خود در آینده منطقه‌ای صادر کردند که ایالات متحده آن را « اقیانوس هند-آرام» می‌نامد.

بر اساس بیانیه که توسط جو بایدن، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، و آنتونی آلبانیز، نخست وزیر تازه استرالیا امضا شد «ما بر تعهد خود به خلع سلاح کامل شبه جزیره کره مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید می کنیم».

کاخ سفید البته هشدار داده بود که کره شمالی ممکن است در طول یا پس از سفر بایدن به منطقه آزمایش موشکی انجام دهد.

دولت سئول همچنین تهدید کرده است در صورت انجام آزمایش هسته ای از سوی پیونگ یانگ، طرح تازه ای را تدوین و اجرایی می کند.

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 19310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =