آینده اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس

بانک جهانی پیش بینی کرد اگرچه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس طی سال جاری میلادی به لطف افزایش قیمت نفت و بهبود بخش های غیرنفتی شاهد رشد اقتصادی باشند اما افزایش تورم و کاهش رشد اقتصاد جهانی تهدید برای آن ها به شمار می رود.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج انلاین» امارات در بخشی از گزارش خود درباره اقتصاد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نوشت، بانک جهانی پیش بینی کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس طی سال جاری میلادی به لطف افزایش قیمت نفت و بهبود بخش های غیرنفتی شاهد رشد اقتصادی باشند.

در گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی که از سوی بانک جهانی منتشر شد، آمده است که افزایش قیمت نفت و افزایش تولید نفت به کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس کمک کرده است تا حدی با افزایش قیمت مواد غذایی و بحران بدهی ها مقابله کنند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس در آوریل گذشته تولید نفت خود را حدود ۳ میلیون بشکه در روز افزایش داده اند.

به نوشته تارنمای الخلیج انلاین، این بانک بین المللی پیش بینی کرده است که اقتصاد عربستان به لطف افزایش تولید نفت و بهبود بخش های غیرنفتی در سال جاری رشد ۷ درصدی را شاهد باشد، اما این رقم در سال آینده میلادی به  ۳.۸ درصد کاهش خواهد یافت.

رشد اقتصاد بحرین هم در سال جاری به ۳.۵ درصد و در سال آینده به ۳.۱ درصد خواهد رسید. این گزارش پیش بینی کرد کشور امارات هم در سال جاری با رشد ۴.۷ درصدی و اقتصاد قطر هم با رشد۴.۹ درصدی و اقتصاد عمان با رشد ۵.۶ روبرو شود.

 برپایه این گزارش پیش بینی شده است تولید ناخالص داخلی کویت هم رشد ۵.۷ درصدی را شاهد باشد. 

تارنمای الخلیج انلاین در پایان گزارش خود آورد، افزایش تورم و کند شدن رشد اقتصاد جهانی بزرگترین خطری است که اقتصاد کشورهای عربی خلیج فارس با آن روبرو خواهند شد.

پایان/

۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 19666

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =