فقط پولدارها به ترکیه بیایند

دولت ترکیه محدودیت های جدیدی را برای ورود مهاجران وضع کرد و به صورت غیررسمی فقط اجازه می دهد تا ثروتمندان به این کشور بیایند و بخشی از ناکامی اقتصادی دولت اردوغان جبران شود.

به گزارش تحریریه، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه روز گذشته اعلام کرد که دولت ترکیه از ماه ژوئیه ورود مهاجران خارجی به برخی محله ها را به ۲۰ درصد محدود می کند. در واقع در بیش از ۱۲۰۰ منطقه حضور مهاجران بیشتر ممنوع خواهد شد. ضمن آنکه با افزایش فشارهای اقتصادی و میزبانی ترکیه از میلیون ها سوری، امنیت مرزها و اخراج مهاجران تشدید می شود.

سویلو در نشست با اداره مدیریت مهاجرت ترکیه تصریح کرد که تحت سیاست فعلی دولتش مبنی بر محدود کردن جمعیت خارجی متولد شده در محله های خاص به ۲۵ درصد، حدود ۷۸۱ محله در ۵۴ استان به روی خارجی ها بسته می شوند. 

سویلو گفت که از ژوئیه این سهمیه به ۲۱ درصد کاهش می یابد و در مجموع ۱۲۰۰ محله به روی تازه واردان بسته می شوند تا از تمرکز خارجی ها در مناطق خاصی در کشور جلوگیری شود.

علاوه بر این، به خارجی هایی که قصد ورود به ترکیه برای تحصیل یا درمان پزشکی را دارند، دیگر اجازه اقامت داده نمی شود. چنین مجوزهایی تنها به خارجی هایی داده می شود که بتوانند اقامتگاه هایی بالاتر از یک ارزش مشخص را اجاره کنند.

ترکیه مدعی است از زمان شروع جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ با افزایش مهاجرت دست و پنجه نرم می کند و اکنون میزبان حدود ۳.۷ میلیون سوری است که بسیاری از آن ها اکنون در زمینه اشتغال با ترک های بومی رقابت می کنند. با توجه به اینکه تورم در ترکیه در حال حاضر به بالاترین حد در دو دهه اخیر رسیده است، سویلو اعتراف کرد که بسیاری از ترک‌ ها احساس می‌ کنند که کشورشان در حال تهاجم و اشغال است.

این وزیر دولت ترکیه اظهار داشت اگر دیوار مرزی با سوریه ساخته نمی شد آمار مهاجران بیشتر بود و به همین دلیل دیوارهای مرزی بیشتری ساخته می شود و دوربین های امنیتی و حسگرهای بیشتری نصب خواهند شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه در ماه مه اعلام کرد بازگشت داوطلبانه یک میلیون آواره سوری را به اراضی تحت اشغال ترکیه در شمال سوریه تشویق می کند. چند سال است که این طرح به اشکال اجرا می شود و در دوره ای مورد حمایت دولت آلمان هم قرار گرفت اما دولت سوریه آن را به عنوان تلاشی برای «استعمار» توسط آنکارا می داند و با آن مخالف است. 

پایان/

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 19742

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =