جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت در استان کرمان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت را در استان کرمان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده رایگان، روستاییان، عشایر و افراد فاقد تمکن مالی را شامل می شوند.

به گزارش تحریریه، محمد جعفری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در جلسه در محل فرمانداری شهربابک گفت: در کل استان کرمان یک میلیون و 800 هزار نفر بیمه شده داریم و از این تعداد یک میلیون و 400 هزار نفر بیمه شده رایگان هستند و روستاییان، عشایر و افرادی که فاقد تمکن مالی هستند را شامل می شود که از محل یارانه ها تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و هزینه های درمانی شان به عهده سازمان بیمه سلامت است.

محمد جعفری با بیان اینکه برای کل این جمعیت پزشک خانواده داریم و برای این مسیر هم باید پرداخت داشته باشیم، افزود: تقریبا از حدود 90 میلیارد تومان، ماهانه تقریبا 18 میلیارد تومان گردش مالی فقط برای این بخش داریم.

وی بیان داشت: در سال 1401 ، ماهیانه 90 میلیارد تومان هزینه های درمانی مان است که خوشبختانه از نظر روال پرداخت ها هم تا فروردین 1401 را تسویه کرده ایم و به هیچ موسسه ای بدهکار نیستیم.

جعفری با اشاره به اینکه دولت توجه خوبی به حوزه درمان مردم دارد، تصریح کرد: اولین گام جراحی اقتصادی اخیر، رایگان شدن بیمه 5 میلیون و 700 هزار نفر در سراسر کشور بود که به صورت اتوماتیک بر اساس کدهای ملی که از دهک های جامعه داشتند در بانک دهک بندی وزارت رفاه بیمه رایگان شدند و این نشانگر توجه دولت مردان به مقوله درمان و سلامت است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت بیمه های کمیته امدادی، روستایی و افراد فاقد تمکن شهری با پرداخت حدود 6 هزار تومان، ویزیت پزشک خانواده شوند و اگر نیاز شد به صورت الکترونیک به پزشک متخصص ارجاع داده می شوند، افزود: این جمعیت برای ویزیت پزشک متخصص هم می توانند به کلینیک های دولتی مراجعه کنند که هزینه ویزیت آن هم حدود 6 هزار تومان است و اگر نیاز به بستری باشد بالای 95 درصد هزینه های بستری هم به عهده سازمان بیمه سلامت است و حتی برخی از این جمعیت به طور رایگان مرخص می شوند و افراد کف جامعه صد درصد رایگان بیمه می شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: افرادی که در هر صندوقی از صندوق های ما بیمه باشند مثل بیماری های خاص، صعب العلاج، مزمن، دیابت و ....، بیش از 70 درصد از پوشش داروییشان با ما و در حالت عادی 70 درصد از پوشش داروییشان با ماست.

وی اعلام کرد: ظرف یک ماه آینده صندوقی راه اندازی می شود که کرمان و یزد پایلوت کشوری هستند که بر اساس آن، بتوانیم هزینه های درمانی بیماران صعب العلاج را تا صد درصد را هم پوشش بدهیم و چیزی گردن خانواده نیفتد چون علاوه بر وضعیت فلاک بار بیماری وضعیت هزینه بر درمان هم خانواده را رنج می دهد.

از حدود ۱۰۳ هزار نفر جمعیت شهربابک تقریبا 30 هزار نفر هستند تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

پایان/

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 19819

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =