آمار صلح‌ و سازش شهربابک ۱۲ درصد افزایش داشته است

رئیس دادگستری شهرستان شهربابک گفت: آمار صلح‌ و سازش شهربابک نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تحریریه، احسان بهجتی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهربابک، ضمن تقدیر و تشکر از همکاران قضا و گرامیداشت یاد شهید بهشتی گفت: دستگاه قضایی با اقتدار در راستای اجرای عدالت گام برداشته است و در دادگستری شهربابک نیز ما تلاش مان بر اجرای سند تحول قضایی است.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در این سند مطرح می شود این است که ما باید اطاله دادرسی را تا حد امکان پایین بیاوریم و سعی کرده ایم این مطلب را مد نظر قرار دهیم.

بهجتی اظهار داشت: کیفیت و کمیت باید با هم ارتقا پیدا کنند تا اطاله دادرسی کم شود و مردم هرچه سریعتر به نتیجه مورد نظر که حق و حقیقت است برسند و میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضا بالا رود.

وی تصریح کرد: دومین موضوعی که در سند تحول قضایی بسیار مورد تاکید است، علاوه بر کاهش اطاله دادرسی، باید به سمت مردمی کردن قوه قضاییه برویم به طوری که مردم احساس عدالت کنند و ما باید تلاش کنیم تا احساس عدالت را ارتقا دهیم.

بهجتی با تأکید بر اینکه مجموعه دستگاه قضایی باید پناهگاه مردم باشد و مردم بدانند دستگاه قضایی در برابر کوتاهی نهادها و سازمان ها پشت سر مردم هستند، بیان داشت: مردم باید احساس کنند که ما بدون هیچ منافع شخصی و اغراض سیاسی و فقط به خاطر خدا، عدالت و قانون و وظیفه شرعی خود از مردم دفاع می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حفظ کرامت انسانی برای دستگاه قضایی بسیار مهم است‌ و در همین راستا بارها قضات ما ایستاده اند و با قاطعیت رای داده اند.

رییس دادگستری شهربابک افزود: تقریبا ۹ هزار پرونده طی یک سال گذشته توسط همکارانمان در دادسرا‍ رسیدگی شده، شش هزار پرونده اعم از حقوقی، خانواده و انقلاب در دادگاه رسیدگی شده و چهار هزار پرونده هم در شورای حل اختلاف رسیدگی شده است و در مجموع ۲۱ هزار پرونده در یک سال اخیر در دادگستری شهربابک مورد بررسی قرار گرفته و رای صادر شده است.

وی تصریح کرد: با حمایتی که مسئولان قوه قضاییه داشتند نهاد مقدس مصلحین قرآنی تاسیس شد و موفق شدیم نزدیک ۱۲ درصد نسبت به سال قبل آمار صلح‌ و سازش را افزایش دهیم که این امر با همکاری واحد صلح و سازش شورای حل اختلاف و مصلحین قرآنی انجام شده است.

بهجتی به بازدید از زندان و سرکشی به خانواده های زندانیان اشاره کرد و گفت: ما به خانواده های زندانیان مراجعه و مشکلات مالی شان را برطرف می کنیم تا فقط رنج دوری و سلب آزادی سرپرست خانواده را تحمل کنند.

وی یادآور شد: ما دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان را هم داشته ایم و سعی کردیم همه مشکلات حقوقی و قضاییشان را تا حد امکانر سانه‌ها کمک کنیم.

بهجتی تاکید کرد: رسانه ها ما را یاری کنند که احساس عدالت و پناهگاه بودن دستگاه قضایی به مردم اثبات شود.

دادستان شهربابک نیز در ادامه گفت: کشورمان اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و اصحاب رسانه در این برهه از زمان نقش مهمی را ایفا می کنند.

علیرضا مظفری با بیان اینکه در زمان فعلی به مسئله اقتصاد و تولید داخلی تاکید زیادی می شود، افزود: در برهه کنونی حتی نقش رسانه ها بیشتر از تولید کنندگان است به نحوی که اصحاب رسانه در خط مقدم شرایط فعلی کشور قرار دارند.

وی تصریح کرد: برخی از مردم بدون آگاهی و داشتن سواد رسانه ای و بی آنکه متوجه باشند خود و خانواده شان را به ورطه نابودی می کشند تا حدی که برخی از پرونده های قضایی به علت حضور ناآگاهانه در فضای مجازی تشکیل می شود.

مظفری با بیان اینکه رسانه ها انتقادات صحیح و مناسب داشته باشند، افزود: افرادی که در جایگاه مسئول قرار می گیرند و وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند و برای انقلاب کاری نمی کنند، رسانه ها باید ورود کرده، بدون تعارف و قاطعانه چنین مسئولی را پایین کشند.

پایان/

۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 20065

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =