اقدامات بهداشتی دامپزشکی در مناطق سیل زده ضروری است 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: انجام اقدامات بهداشتی دامپزشکی در مناطق سیل زده امری ضروری برای پیشگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام است. 

به گزارش تحریریه، مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک با اشاره به بازدید مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با حضور در منطقه سیل زده شهرستان شهربابک و بررسی خسارت های سیل اخیر در این شهرستان، گفت: انجام اقدامات بهداشتی دامپزشکی در مناطق سیل زده امری ضروری برای پیشگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام است. 

 مجید اسدی با بیان اینکه اقدامات لازم برای ضدعفونی و سم پاشی جایگاه های دام آسیب دیده برای پیشگیری از بروز آلودگی های ثانویه در دست اقدام است، افزود: طبق گفته مدیر کل دامپزشکی استان با انجام اقدامات پیشگیرانه ضمن جلوگیری از بروز بیماری و تلفات در جمعیت دام و طیور باقی مانده، از ایجاد خسارت بیشتر به دامداران نیز جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب، همکاری نزدیک با اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی جهت مایه کوبی دام‌ها بر علیه بیماری‌های مختلف، پاشیدن مواد ضدعفونی کننده در ورودی و محوطه دامداری پس از فروکش کردن سیل،  سمپاشی جایگاه و بدن دام‌ها در مقابله با انگل‌های خارجی پس از فروکش کردن سیل،  همکاری در اعمال مقررات قرنطینه‌ای وضع شده توسط دامپزشکی در منطقه نیز مورد توجه دامداران باشد.

اسدی در پایان یاد آور شد: متاسفانه در سیل هفته گذشته در شهرستان شمار زیادی دام تلف شدند و چندین جایگاه نگهداری دام و سالن مرغداری تخریب گردید.

پایان/

۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 20925

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =