خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی استان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: سیل ماه گذشته بیش از چهار هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی و دام، و نزدیک به سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بخش راه و تاسیسات زیربنایی خسارت وارد شده است.

به گزارش تحریریه، مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده روستای خبر و شهر دهج شهربابک، افزود: به منظور بررسی میدانی وضعیت خسارات وارد شده ناشی از سیل ماه گذشته و بازدید از پیشرفت کارهای اولیه که توسط دستگاه های ذیربط انجام شده به شهربابک سفر کردیم.

سعیدی با بیان اینکه در شهرستان شهربابک ارزیابی های که صورت گرفته و برآوردهایی که توسط دستگاه های اجرایی شهرستان و فرمانداری به ما اعلام شده به سازمان مدیریت بحران کشور فرستادیم، اظهار داشت: پیشنهاد تامین اعتبار برای جبران خسارت ها از سوی وزارت کشور به سازمان برنامه و بودجه داده شده که در دستور کار دولت قرار بگیرد و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در حین بحران کمک هایی از منابع استان انجام شده، افزود: برای اینکه ما برخی اقدامات اضطراری را بتوانیم انجام دهیم تنخواهی دولت در اختیار استان قرار داده که نزدیک به ۲۵ درصد آن را در اختیار بخش کشاورزی قرار دادیم چون نیز نزدیک به ۲۱ شهرستان در شمال، جنوب، شرق و غرب استان دچار خسارت شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه ۳۴ دستگاه اجرایی برای انجام اقدامات اولیه در اولویت اول قرار دارند، یادآور شد: نزدیک به ۲۰ درصد از تنخواه تعیین شده به بخش راه تخصیص داده شده که بتوانند اقدامات اضطراری اولیه را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه منتظر هستیم مصوبه دولت انشاالله صادر شود و تخصیص اعتبار صورت بگیرد که بتوانیم اقدامات تکمیلی و اصلی را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: اولویت دولت، رییس جمهور، وزیر کشور و استان در بخش کشاورزی، آزاد سازی آب قنوات بوده که خوشبختانه توسط جهاد کشاورزی این کار صورت گرفته است.

وی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد خوب، حضور به موقع مدیریت ستاد بحران شهرستان شهربابک در راس آن سرپرست فرمانداری شهربابک در زمان وقوع سیل، بیان داشت: علی رغم حجم زیاد بارندگی و روان آب ها و همچنین وجود محدودیت ها، هماهنگی، انسجام و استفاده از امکانات و ماشین آلات و توزیع آن ها، سیل را در شهربابک بدون مصدوم و یا تلفات انسانی پشت سر گذاشتیم که جای قدردانی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ابراز امیدواری کرد: به محض ابلاغ اعتبارات و تسهیلات مربوط در بخش منازل مسکونی هم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ورود خواهد کرد.

وی بیشترین خسارت وارد شده را به دلیل دخل و تصرف در طبیعت دانست و ادامه داد: در بستر و حریم رودخانه احداث منزل مسکونی، باغ، احداث آغول و محل نگهداری گوسفندان انجام شده بود و مردم باید به این نکته توجه کنند که دست اندازی به طبیعت خسارت به دنبال دارد.

سعیدی با تأکید بر آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها و عدم ساخت و ساز در مسیرهای سیلابی، خاطر نشان کرد: مردم هشدارها و اخطارها را جدی بگیرند، ما سال گذشته به دلیل حضور افراد در مسیرهای سیلابی در شهرستان بافت ۵ نفر از هم استانی هایمان را از دست دادیم.

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی استان کرمان

پایان/

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 21550

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =