در سال گذشته برای شهربابک اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان جذب شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: در سال گذشته برای شهربابک اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان جذب و تعداد ۳۰۰ فرصت شغلی در شهرستان ایجاد شده است.

به گزارش تحریریه، ناصر عسکری نژاد در جلسه ای با سرپرست فرمانداری شهربابک افزود: عمده اقدامات ما در بحث معیشت و توانمند سازی است و به دنبال ایجاد شغل و درآمد پایدار برای مددجویان هستیم.

وی ادامه داد: با طی روند آموزش مقدماتی، مهارتی، پایدارسازی، پرداخت وام و نظارت تلاش بر این است اشتغال پایداری را ایجاد کنیم.

عسکری نژاد تصریح کرد: محور کار کمیته امداد در توانمند سازی و ایجاد اشتغال است و در کنار آن مباحث دیگری مثل ساخت مسکن، بازگشت به زندگی، کمک دانش آموزی و دانشجویی و پرداخت جهیزیه از جمله خدماتی است که در قالب توانمند سازی و کمک به فرد ارائه می شود.

وی بیان داشت: امسال نیز اعتبار مناسبی برای شهرستان در نظر گرفته ایم که امکان ایجاد فرصت شغلی برای حدود ۵۵۸ نفر وجود دارد اما با فراهم شدن زمینه سه برابر این ظرفیت هم می توان فرصت شغلی ایجاد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان این که اکنون سه برابر ظرفیت که برای شهرستان مشخص شده است پرونده آماده و به بانک ها معرفی کرده ایم، اظهار داشت: با کمک بانک ها سال گذشته ما ۱۰۵ درصد جذب منابع داشته ایم.

وی با اشاره به این که اگر در زمینه عمران و ساخت مسکن کاری صورت گیرد آبادانی شهر را منجر می شود و خدمت ماندگاری برای مردم است، اظهار داشت: در ساخت مسکن محدودیتی نداریم و حتی در زمینه های مقاوم سازی، بافت فرسوده و مددجوی بدمسکن نیز خدمات ارائه می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی تاکید کرد: مسئولان کمک کنند تا در بحث پروانه های ساختمانی و طرح های هادی روستایی مشکلات مرتفع و تسهیل گری انجام شود.

وی یادآور شد: در شهربابک نزدیک سه هزار و ۲۰۰ خانوار و حدود شش هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

عسکری نژاد با اشاره به خدمات اجتماعی واحد های صنعتی و معدنی، گفت: می توان از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت های صنعتی و معدنی شهرستان در بخش زیربنایی بهره برد زیرا این اقدامات ماندگارتر است.

سرپرست فرمانداری شهربابک هم در این جلسه با اشاره به مناطق کم درآمد و مستضعف در شهرستان شهربابک گفت: متاسفانه در گذشته برخی از مناطق مستضعف در شهرستان شهربابک به ویژه روستاهای مرزنشین شهرستان مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته که امروز شاهد معضلات و مشکلات فرهنگی بسیار زیادی در این مناطق هستیم.

غلامرضا نویدی افزود: امروز شاهد ظرفیت های معدنی، صنعتی و خیرین توانمند در شهرستان شهربابک هستیم که حمایت های مادی چشمگیری را در بخش های مختلف شهرستان دارند و به دنبال هدفمندسازی آن کمک ها هستیم.

سرپرست فرمانداری شهربابک تصریح کرد: علی رغم وجود آیین نامه ها و بخشنامه های بانکی بسیار خوبی برای پرداخت تسهیلات در زمینه های کارآفرینی و اشتغال زایی برای دهک پایین جامعه، متاسفانه سیستم بانکی استان کرمان در مراکز شهرستان ها بسیار ضعیف است و هیچ گونه استفاده از این فرصت ها نمی شود.

 وی افزود: با وجود سطح بالای علمی و آموزشی در شهرستان شهربابک باید کمیته امداد امام خمینی شهرستان شهربابک تمهیدات لازم را در خصوص آموزش و تسهیل فرزندان مددجویان اتخاذ نماید تا شاهد حضور این عزیزان در دانشگاه ها باشیم.

سرپرست فرمانداری شهربابک تاکید کرد: در راستای آموزش و آماده نمودن مددجویان جویای کار و استفاده آن ها در بازار کار، کمیته امداد باید از ظرفیت فنی حرفه ای در این امر استفاده نماید.

نویدی همچنین خواستار برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای و تولیدات مددجویان کمیته امداد برای معرفی و توانمند سازی آن ها در شهرستان شهربابک شد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان  با سفر به شهرستان شهربابک به منظور بررسی میزان خسارات ناشی از سیل اخیر به منازل مسکونی و وضعیت معیشت مددجویان آسیب‌دیده از سیل از مناطق روستایی شهرستان شهربابک بازدید کرد.

پایان/

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 20983

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =