پنج هزار و 600 نفر در شهربابک تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری هستند

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: در شهرستان شهربابک حدود پنج هزار و 600 نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری هستند.

به گزارش تحریریه، مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان کرمان در گردهمایی تشکل های شبکه تعاونی روستایی شهرستان شهربابک، گفت: طرح قرارگاه کرامت در استان کرمان قرار است 31 هزار و 198 نفر را با رمز یا علی بن موسی الرضا تحت پوشش قرار دهد تا افرادی که از بیمه اجتماعی خود غافل مانده اند از آن استفاده کنند.

به گفته محمد میرجعفری افراد با پرداخت حق بیمه ۲۰ درصدی از سالانه ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان می توانند از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند و از کار افتادگی و مستمری دریافت کنند.

میر جعفری با بیان اینکه در شهربابک پنج هزار و 600 نفر بیمه شده داریم خاطر نشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری صندوقی دولتی است که با مشارکت مردم و دولت تشکیل شده که در عاقبت بتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

پرویز رییسی مدیر کل تعاون روستایی استان کرمان نیز با بررسی تشکل ها و تعاونی هایی که در زمینه های تولیدی کشاورزی ، اصناف و... در شهرستان فعالیت می کنند گفت: با این ظرفیت ها را در چارچوب قانون ارتقا داده و شاهد حرکت ها و پروژه های جدید باشیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم با هماهنگی و هم افزایی که امروز در بین مدیران شهرستان و تعاونی ها شاهد آن بودیم، به تعداد افرادی که از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری استفاده می کنند افزوده شود و روستاییان و عشایر از این بیمه و مزایای آن مطلع شوند.

مدیر کل تعاون روستایی استان کرمان گفت: تشکل ها و تعاونی های شهربابک هنوز به نقطه ایده آل نرسیده اند و باید برای رسیدن به این هدف زیرساخت های لازم فراهم و میزان مشارکت مردم در تصمیمی گیری ها و تصمیم سازی ها بیشتر شود.

سرپرست فرمانداری شهربابک در این جلسه با بیان برخی از ظرفیت های تشکل ها و شبکه تعاونی روستایی شهربابک گفت: باید بیش از پیش به تشکل های تعاونی های روستایی توجه کنیم و با رفع مشکلات تعاونی های شهرستان در راستای ارتقاء فعالیت های آن ها بکوشیم.

غلامرضا نویدی با اشاره به اهمیت بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر افزود: مدیران دستگاه های ذیربط با اطلاع رسانی و آگاه ساختن مردم به ویژه روستاییان  برای شناسایی بیشتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بین مردم استفاده و دهیاران و بخشداران نیز روستاییان را به انجام این امر مشتاق کنند.

سرپرست فرمانداری وضعیت موجود اغلب تعاونی های روستایی را راضی کننده ندانست و خواستار توجه جدی همه مدیران ادارات و مسئولان تعاونی ها به تغییر وضعیت موجود شد.

در این جلسه که بیش از دو ساعت برگزار شد مسئولان تعاونی ها مسایل و مشکلات تعاونی ها را مطرح کردند.

پایان/

۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 20270

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =