مرکز پایش تصویری از اولویت های شهربابک است

رییس پلیس راهور استان کرمان گفت: یکی از اولویت های مهم شهرستان که باید به آن نگاه ویژه داشت مرکز پایش تصویری است.

 به گزارش خبرنگار تحریریه، سرهنگ اسماعیل خوشوقت رییس پلیس راهور استان کرمان در جلسه شورای ترافیک شهرستان شهربابک با بیان اینکه در شهربابک تعامل بسیار خوبی بین مدیران شهرستان به ویژه اعضای شورای ترافیک بوجود آمده، گفت: اگر در حوزه کاهش تصادفات و سوانح رانندگی موفقیتی حاصل شود نتیجه کار جمعی و همگرایی خوب بین همه مسئولان شهرستان خواهد بود.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت با اشاره به حوزه تجهیزات و زیر ساخت های ترافیکی، افزود: اگر می خواهیم در زمینه فرهنگ رانندگی کار کرده و رفتار رانندگی را اصلاح کنیم ابتدا باید در حوزه زیر ساخت های ترافیکی و مهندسی ترافیکی باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه هرچند توقف دوبل تخلف و برخورد با آن وظیفه پلیس است اما زمینه تخلفات نباید فراهم شود، ادامه داد: ما تا زمانی که پارکینگ و بستر را برای توقف رانندگان در معابر پر تراکم شهر ایجاد نکنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که شاهد توقف های دوبل در سطح معابر نباشیم.

سرهنگ خوشوقت یادآور شد: یکی از اولویت های مهم شهرستان که باید به آن نگاه ویژه داشت مرکز پایش تصویری است، و خوشبختانه شهرستان شهربابک اقدامات خوبی را پیش بینی نموده است.

وی با اشاره به اینکه از شهردار درخواست داریم که به پایش تصویری با اولویت نگاه کنند چون یکی از ضروریات است، تصریح کرد: روش های سنتی که پلیس به صورت حضوری بر سر چهار راه ها بایستد، در تمام دنیا منسوخ شده است و همه به سمت هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات الکترونیکی روی آورده اند، همچنین معابر هم باید از مرکز مانیتورینگ کنترل شود.

وی یکی از مشکلات در سطح استان کرمان را نبود آموزشگاه رانندگی ویژه دانست و اعلام کرد: سه آموزشگاه رانندگی ویژه در سطح استان و در شهرستان های کرمان، سیرجان و رفسنجان پیش بینی شده است.

 رییس پلیس راهور استان کرمان تاکید کرد: اگر زمینی در شهرستان در نظر گرفته شود، برای احداث ساختمان راهور اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان از نظر نیروی انسانی در راهور ضعیف است اما قرار شده سهمیه ای برای تامین نیروی راهور استان در نظر گرفته شود.

سرهنگ خوشوقت با اشاره به اینکه شهربابک با توجه به جمعیتی که دارد از نظر نیروی کمی در راهور برخوردار است، افزود: با تامین خودرو می توانیم برای تامین نیرو کمک کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت ارتقاء فرهنگ رانندگی، گفت: اگر همه امکانات و زیر ساخت ها فراهم باشد اما در زمینه فرهنگ رانندگی تلاش نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید و نمی توانیم آمار تصادفات شهرستان را کاهش دهیم و لذا انتظار داریم همه دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت کنند.

*اختصاص شش میلیارد تومان اعتبار برای مراکز پایش تصویری در شهرهای شهرستان*

فرماندار شهربابک نیز در این جلسه با بیان اینکه با هماهنگی های که ابتدای جلسه انجام شد با همکاری فرمانداری و از طرف شهرداری های شهرستان ۶ میلیارد تومان برای ایجاد مراکز پایش تصویری در نظر گرفته شده است، گفت: احداث ساختمان راهور شهرستان ،راه اندازی آموزشگاه رانندگی پایه دوم، تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز شهرها واز جمله ساختمان در دست احداث ایستگاه رانندگی خورسند، تعدادی از درخواست های مردم شریف شهربابک است.

غلامرضا نویدی افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی علاقه مند به دریافت گواهینامه آموزشگاه رانندگی ویژه می باشند همکاری و کاهش فرایند های اداری مورد تقاضا می باشد.

پایان/

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
کد خبر: 19419

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =