تزریق یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن به دام های سبک و سنگین در شهربابک

رییس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: طی یک سال گذشته در مجموع حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن از انواع مختلف به دام های سبک و سنگین تزریق گردید.

به گزارش تحریریه، رئیس دامپزشکی شهرستان شهربابک ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته دولت گفت: دامپزشکی صرفاً علم درمان یک بیماری دامی نیست، باید نقش موثر این شاخه را در تامین بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دید، اهمیت دامپزشکی به اندازه رشته های پزشکی است و با پررنگ شدن تصویر بیماری های مشترک انسان و حیوانات نمایان تر می‌شود.

مجید اسدی افزود: کشاورزی و دامپزشکی زیر بنایی ترین بخش های تولید و تامین امنیت غذایی در شهربابک هستند و پشتیبانی حداکثری از این قشر زحمتکش باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: دامپزشکی با اهداف استقرار امنیت غذایی و تأمین سلامت دام، انسان و غذا و همچنین تأمین استانداردهای بهداشتی تولیدات دامی، حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور با پیشگیری از ظهور، بروز و شیوع بیماری های دامی با شرایط خاص و حفظ و ارتقا سطح بهداشت عمومی با پیشگیری و مبارزه با بیماری های ناقل به انسان فعالیت گسترده ای را انجام می دهد که در همین راستا شبکه دامپزشکی شهربابک نیز در طول یک سال گذشته، اقدامات گسترده را برای حفظ سلامت غذایی شهروندان انجام داده است.

اسدی ادامه داد :در یک سال گذشته هفت هزار و ۳۲۵ مورد از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، کارخانه های خوراک دام و طیور و کارخانه و کارگاه های فرآوری شیر بازدید صورت گرفت و در این راستا ۲۳۸ مورد مسایل غیر بهداشتی تذکر داده شد و ۲۰ پرونده تخلف بهداشتی به تعزیرات معرفی گردید.

همچنین، در بخش نظارت بر مراکز درمانی و داروخانه های دامپزشکی ۲۰۵ مورد نظارت طی یک سال گذشته انجام شد که ۹۶ قلم داروی تاریخ گذشته ضبط و معدوم سازی گردید.

این مقام مسئول در پایان ضمن اشاره به برگزاری ۱۹ مورد کلاس آموزشی ویژه دامداران طی یکسال گذشته توسط شبکه دامپزشکی خاطر نشان کرد: در بخش مبارزه با بیماری های دامی طی یک سال گذشته در مجموع حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن از انواع مختلف به دام های سبک و سنگین تزریق گردید و ۸ هزار و ۱۰۰ مورد پایش و مراقبت انواع بیماری های دامی توسط کارشناسان این شبکه صورت پذیرفت.

پایان/

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 21390

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =