وزیر اقتصاد:  با کاهش تعرفه تولید به صورت صد در صدی موافق هستیم

دکتر سید احسان خاندوزی در نشست با فعالان اقتصادی استان اصفهان تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات از مرکز به مدیران استانی را عامل تسریع در توسعه و تقویت فعالیت های اقتصادی این مناطق دانست.

به گزارش تحریریه، به نقل از شادا، وزیر اقتصاد که به مناسبت بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور به این استان سفر کرده است، در دیدار با فعالان اقتصادی استان اصفهان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: اصفهان نقطه درخشانی در  تاریخ تجارت کشور است و تاریخ صناعت قرن جدید کشور هم با فعالان بزرگ و خوش نام اصفهان پیوند دارد .

دکتر خاندوزی ادامه داد: من اینجا نیامده ام تا از جملات مستقبل و رو به آینده صحبت کنم بلکه آمده ام از افعال ماضی بگویم و آنچه در ۹ ماهه گذشته در کسوت وزارت اقتصاد انجام داده ایم.

وی گفت؛ در طی چند ماه گذشته اتفاق تاریخی و بزرگی در نظام مجوز دهی کشور رخ داده است و در این اصلاح اقتصادی، تحولات بستر ساز تسهیل در شروع فعالیت متقاضیان تشکیل کسب و کار رخ داده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد؛ ما در همین چند ماه گذشته توانسته‌ایم، مراحل صدور مجوز ها را برای فعالان بخش خصوصی کوتاه کنیم، چرا که در  جنگیدن برای منافع تولید کنندگان و صادر کنندگان، طرف فعالان اقتصادی هستیم و آمده ایم که اساسا آن رویکردهایی که سالهای سال  بر سر راه شما مانع تراشی می کرد را برداریم .

وی خاطر نشان کرد: در موضوع تفویض اختیار نیز در فروردین ماه سال جاری  ۳۵ اختیار را به استان‌ها واگذار کردیم، خاندوزی در ادامه تأکید کرد؛ این آمادگی را نیز داریم تا به مدیران استانی وزارت اقتصاد در راستای افزایش سرعت خدمات دهی به فعالان اقتصادی اختیارات بیشتری را البته در قبال پذیرش مسئولیت آن واگذار کنیم و با تمرکز زدایی بیشتر فضا را برای توسعه‌ و  تقویت فعالیت های بخش خصوصی مهیا نماییم.

وی گفت؛ در سیاستگذاری اقتصادی نوعی دوگانگی وجود دارد به نحوی که سیاست گذار هر تصمیمی که اتخاذ کند در جهت منافع گروهی و خلاف جهت منافع گروهی دیگر است و در این سیاست، منافع گروه‌هایی را باید بر منافع گروه هایی دیگر ترجیح داد. اما در مجموع  آنچه که مهم است این است که سیاست گذار اقتصادی  باید در تصمیم گیری ها به گونه ای حرکت کند که در نهایت خروجی آن به نفع اقتصاد ملی باشد.

وزیر اقتصاد افزود: نبض اقتصاد در دست فعالان اقتصادی است و با کاهش تعرفه تولید نیز به صورت صد در صدی موافق هستیم.

وی در خصوص موضوع اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا نیز تصریح کرد:  برای اصلاح این قانون باید قدم های بلندی برداشته شود چرا که شأن فعالان و فعالیت های اقتصادی در برخی موارد رعایت نمی شود.

وی در رابطه با اتصال درآمد های مالیات برای هزینه کرد پروژه های خاص در کشور نیز گفت : گر چه این موضوع با تئوری بودجه‌ریزی ریزی مخالف است و نظام بودجه ریزی را با اختلال مواجه می کند اما به جهت اثربخشی و ایجاد انگیزه در بین فعالان اقتصادی پیگیر این مسئله هستیم.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی استان اصفهان مسایل  و مشکلات خود را با وزیر اقتصاد برای طرح و تصمیم گیری  در جلسه شورای اداری استان به ریاست رییس جمهور در میان گذاشتند که خاندوزی نیز مقرر نمود، در اولین فرصت جلسه مبسوطی برای بررسی بیشتر مشکلات کار آفرینان این استان با حضور سایر مسئولان ذیربط وزارت اقتصاد برگزار شود.

پایان/

۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 19867

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =