دستپاچگی برای احیای برجام، همین الان!

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره احیای برجام دستپاچه شد و سخنان عجیبی را بر زبان آورد.

به گزارش تحریریه، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره احیای برجام سخنانی بر زبان آورد که حاکی از دستپاچگی موضع طرف غربی پس از موضع شدید ایران در مقابل تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران است که دوربین های فرابرجامی آژانس را خاموش و شدت فعالیت هسته ای خود را افزایش داد. 

جوزپ بورل طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی خود در شورای امنیت سازمان ملل درباره مذاکرات هسته ای ایران در وین گفت: من با همه طرف ها در حال گفت وگوی مستمر هستم تا همه طرف ها به برجام برگردند و این توافق به طور کامل اجرایی شود. همین حالا باید در مورد این موضوع تصمیم گیری شود. لازم است با کشورهایی که با ما اختلاف دارند هم همکاری کنیم.

ایران دست برتر را پیدا کرده است و حتی اگر بورل از عبارت همین الان استفاده کند هم در تهران کسی را دستپاچه نمی کند و کارشناسان معقتدند که باقی ماندن ایران در NPT با الزامات نظام چندقطبی جدید سازگاری ندارد. 

بورل از گسترش بی اعتمادی و یکجانبه گرایی در جامعه جهانی انتقاد و حل نشدن مشکلات، افزایش نارامی ها، تداوم جنگ ها و افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت را نتیجه چنین روندی دانست.

به نظر می رسد که تاختن جوزپ بورل به مساله حق وتو نوعی آینده نگری است که می گوید در صورت ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت، چین و روسیه آنرا وتو کرده و برخلاف ده سال گذشته وضعیت متفاوتی را رقم خواهند زد. 

پایان/

۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 19868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 0
      لعنت به مدیران ایران برجام نه بی عرضگی این مدیران دامن گیرم دم شد
    • ممد آس اس IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      ونزوئلا و روسیه ثابت کردن تحریم هیچی نیست، بدبختی مردم ما مدیران دزد و نکبت زاده هاشون هست که به بهانه تحریم خون مردم رو تو شیشه کردن، اگه نظام بخواد خدمتی به مردم بکنه باید این دزدها رو اعدام بکنه ولی بعییییییییید می دونم
    • حبیب اله منصوری IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      مردم باید خودشون دست به کار گرفتن دزد واختلاس گر و رانت خوار ها بشن از این مسؤلین نه تو روابط جهانی کاری ساخته است نه تو عدالت عدالت به دست مردم وقتی مسؤلین لعنتی هستن گندم احتکار کرده اعدام ماکارانی احتکار کرده بود سر پوش گذاشتید کشور ما مسؤل نخواهد کی را باید ببیند