افزایش واردات گندم عراق از آمریکا

دولت عراق با خرید گندم از آمریکا، استرالیا و کانادا واردات این کالای مهم را دو برابر می کند.

به گزارش تحریریه روزنامه «صوت العراق» نوشت، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیش بینی کرد عراق واردات گندم خود را طی سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی به نسبت ۱۰۰ درصد افزایش دهد.

برپایه این گزارش، پیش بینی می شود واردات گندم عراق برای دوره سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی به ۳ میلیون تن برسد. این در حالی است که این کشور طی دوره ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن و طی زمان ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی ۲ میلیون و ۵۰۰ تن گندم وارد کرده است.

همچنین پیش بینی شده است که تولید گندم عراق در سال جاری میلادی به ۴ میلیون تن برسد. این در حالی است که سال گذشته تولید این کشور ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است.

 Syria’s climate-scorched wheat fields feed animals, not people

برآوردها حکایت از آن دارند که احتمالا عراق در سال جاری جو وارد نکند. تولید جو عراق در سال جاری به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید. در سال گذشته هم عراق ۳۰۰ هزار تن و در سال ۲۰۲۰ هم این کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن جو تولید کرده بود.

به نوشته این روزنامه، عراق مقدار زیادی گندم وارد می کند تا کمبود آردی را که در اقلام کارت جیره بندی توزیع می شود، جبران کند.

استرالیا، کانادا و آمریکا مهمترین صادرکنندگان گندم به عراق هستند. «محمد حنون» مدیر کل شرکت غلات عراق گفته است که این کشور قراردادی را برای واردات گندم به مقدار یک میلیون و ۵۰۰ هزاز تن با استرالیا و آمریکا امضا کرده است.

پایان/

۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 20186

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =