اسکانداران بدون جنگنده ملکه

اسکادران پهپادهای انگلستان هیچ هواپیمای بدون سرنشینی ندارد.

به گزارش تحریریه، تارنمای روزنامه «دیلی تلگراف» نوشت اسکادران آزمایش پهپادهای انگلیس که در ظاهر نماد دیدگاه آینده‌ نگر و بلند پروازانه نیروی هوایی سلطنتی (RAF) است، هیچ پهپادی ندارد و از زمان تاسیس مجدد آن در بیش از دو سال پیش هیچ آزمایش و تمرینی را انجام نداده است.

یک گروه درگیر مبارزات انتخاباتی فاش کرد که اسکادران ۲۱۶ نیروی هوایی سلطنتی هیچ آزمایشی انجام نداده است و فقط چهار پرسنل تمام وقت دارد.

این تحقیق توسط «کریس کول» بنیانگذار Drone Wars UK، یک گروه کمپین ارائه شد که درخواست برای شفافیت بیشتر عمومی در مورد استفاده از این نوع تسلیحات را ارائه کرد. تحقیق او بر اساس قانون آزادی اطلاعات انجام شد که دسترسی به اطلاعاتی را که توسط مقامات دولتی انگلیس در اختیار دارد، فراهم می کند.

در پاسخ چنین آمده است: اسکادران ۲۱۶ از زمانی که در ۱ آوریل ۲۰۲۰ مجدداً فعال شد هیچ آزمایش پهپادی انجام نداده است... در زمان درخواست شما هیچ پهپادی در فهرست موجودی اسکادران ۲۱۶ وجود نداشت. این بدان معنی است که پاسخ سوال شما صفر است.

با این وجود، در سال ۲۰۲۱، مارشال نیروی هوایی «مایک ویگستون» در سخنانی در کنفرانس جهانی رهبران هوایی، با تبلیغ و تمجید از اسکادران ۲۱۶ مدعی شد که این اسکادران کاربرد مخرب و مبتکرانه پهپادهای تهاجمی را ثابت کرده است.

وی اظهار داشت: ما بر روی پدافند هوایی گیج کننده، پیچیده و سختی فرسایی متمرکز شده ایم، اما در حال حاضر در حال بررسی ماموریت های مخرب جدیدی هستیم و  این موضوع را فعلا به تخیل شما می سپارم.

کول در انتقاد از نیروی هوایی و اسکادران ۲۱۶ اظهار داشت که «شرکت‌ های دفاعی و سیاستمداران پی در پی در مورد دستاوردها وعده می‌ دهند و هزینه‌ ها را دست‌کم می‌ گیرند اما در عین حال اطلاعات کمتر و کمتری را در مورد برنامه‌ های نظامی خود ارائه می‌ دهند».

پایان/

۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 20229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =