بازی نا تمام مسئولین با اعصاب مردم و بازار خودرو ایران

با رفتارهای مسئولین امر بنظر می رسد ورود خودرو در بورس کالا نیز به سرنوشت مبهم واردات خودرو دچار شود.

به گزارش تحریریه، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ساماندهی بازار خودرو، گفت: منظور از عرضه خودرو در بورس، به‌کارگیری سازوکار فعلی نیست به این معنا که باید مابه التفاوت حاصل از بهای فروش خودرو در بورس کالا و قیمت تعیین شده برای این کالا، برای هزینه کرد در زنجیره خودرو در اختیار دولت قرار گیرد.

مصطفی طاهری افزود: عرضه خودرو در بورس موجب کاهش قیمت می‌شود، زیرا دونرخی بودن خودرو از بین می‌رود بنابراین تقاضاهای کاذب بازار حذف می‌شود و فقط مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید است.

وی تاکید کرد: با عرضه خودرو در بورس، قیمت این کالا در بورس از بهای آن در بازار بیشتر نخواهد شد، بلکه به تدریج کاهشی می‌شود.

این سخنان در حالی از سوی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته می شود که گویا هنوز درباره ورود خودرو به بورس تصمیم گیری دقیقی نشده است؛ چراکه معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا در مورد آخرین وضعیت تصمیم گیری عرضه خودرو در بورس کالا گفت: شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد. 

وی با تاکید بر اینکه با توجه به موافقت شورا، خودرو در بورس عرضه خواهد شد، اظهار کرد: اگر عرضه خودرو در بورس به طور قطعی مصوب شود، احتمالا یک کلاس خاص از خودروها عرضه می شوند نه خودروهای یک شرکت. برای مثال خودروهای کم تیراژ عرضه می شود.

استفاده از عباراتی چون اگر و خواهد، و موکول کردن همه چیز به تصمیمات در جلساتی ناتمام، نشان می دهد مسئولین امر به هیچ وجه قصد ندارند این بازی را تمام کرده و بنظر می رسد عرضه خودرو در بورس نیز به سرنوشت آئین نامه واردات خودرو دچار شود که پس از ماه ها هنوز هیچ خبری آن نیست و هیچکس نمی داند سرنوشت واردات به کجا خواهد رسید.

پایان/

۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 20331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =