ویژه| بازنگری اتحادیه اروپا در تحریم روسیه

اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا تحریم ها علیه بخش کشاورزی، مواد غذایی و کودشیمایی روسیه را به دلیل نگرانی از تشدید بحران جهانی کاهش دهد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری رویترز نوشت، اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای اصلاح بخشی از تحریم های خود علیه مسکو جهت تسهیل تجارت مواد غذایی و کود است.

این خبرگزاری مدعی شد که پیش نویس سندی را مشاهده کرده است که بر اساس توضیح داده می شود این تغییرات به کشورهای اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا وجوه بانک های بزرگ روسیه را که ممکن است برای کاهش تاثیر بحران در تجارت جهانی غذا و کود مورد نیاز باشد، آزاد کنند.

این خبرگزاری اعلام کرد که وجوه فوق می تواند «پس از مشخص شدن اینکه چنین بودجه یا منابع اقتصادی برای خرید، واردات یا حمل و نقل محصولات کشاورزی و غذایی، از جمله گندم و کود ضروری است، آزاد می شوند».

رویترز به نقل از یک مقام رسمی افزود، تحریم های بازنگری شده همچنین به تسهیل صادرات مواد غذایی از بنادری در روسیه کمک می کند، که بازرگانان با وجود معافیت صریح صادرات مواد غذایی از تحریم ها، خدمات رسانی به آنها را متوقف کرده بودند.

طبق گزارش‌ ها این اصلاحات  موسسات مالی روسی مانند VTB، Sovcombank، Otkritie FC Bank، Promsvyazbank و ... را شامل خواهد شد.

روسیه بزرگترین صادرکننده کود و گندم در جهان است.

به گزارش رویترز، این تغییرات در پی انتقاد رهبران آفریقایی در مورد تأثیر منفی تحریم ها بر تجارت کالاهای حیاتی گرفته شده است.

درگیری های مداوم در اوکراین و محدودیت های گسترده بر روسیه منجر به کمبود مواد غذایی، افزایش قیمت غلات و کود و ترس از بحران جهانی غذا شده است.

پایان/

۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 20549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =