مردم یمن در چنگال فقر و تورم

بیشتر مردم یمن در نتیجه افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی دچار درد و رنج فراوانی شده اند؛ پیش بینی می شود که ادامه جنگ اوکراین و افزایش قیمت ها، تورم در این کشور را تا رقم ۴۵ درصد بالا می برد.

به گزارش تحریریه روزنامه «العربی الجدید» در بخشی از گزارش خود درباره اوضاع اقتصادی یمن نوشت، مردم یمن در نتیجه افزایش مواد غذایی و انرژی دچار درد و رنج هایی شده اند. این در شرایطی است که با کاهش درآمد مردم و کم شدن فرصت کاری در این کشور، تورم هم در این کشور افزایش یافته است.

 افزایش تورم فشارهای بسیار زیادی را بر مردم یمن وارد کرده است به گونه ای که ۹۰ درصد از درآمد مردم این کشور هزینه مواد غذایی می شود. افزایش بهای مواد غذایی و انرژی به مردم این کشور به ویژه فقرا زیان بسیاری وارد کرده است.

بیش از ۲۴ میلیون تن از مردم این کشور یعنی معادل ۸۳ درصد از جمعیت یمن اکنون با بحران مواد غذایی روبرو هستند.

۹۹ درصد از گندم و ۹۵ درصد روغن و ۱۰۰ درصد از برنج و شکر و ۷۰ درصد از لبنیات مورد نیاز مردم یمن از خارج این کشور وارد می شود.

گزارش هایی که با همکاری وزارت برنامه ریزی اقتصاد یمن و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تهیه شده نشان می دهد که جنگ اوکراین هم بر شمار فقرا در یمن به مقدار ۶ درصد افزوده است. 

به نوشته روزنامه العربی الجدید، برپایه گزارش های صندوق بین المللی پول میانگین تورم در یمن طی سال ۲۰۲۱ میلادی به رقم ۲۲.۳ درصد رسید. گمانه زنی می شود که ادامه جنگ اوکراین و افزایش مواد غذایی و انرژی سبب افزایش تورم در این کشور در سال جاری تا رقم ۴۵ درصد شود.

پایان/

۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 20608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 2
      فقر در یمن. سوریه. عراق. لبنان. ونزوئلا . افغانستان. ایران . نقطه مشترک و مقصر مشترک اینها چیست؟