بهره‌برداری هند از تخفیف نفتی روسیه

هند از فرصت تخفیف های خوب روسیه استفاده می کند و هر ماه رکود جدید را بابت خرید حامل های انرژی از مسکو به ثبت می رساند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه  خود نوشت که پالایشگاه های بزرگ هند به طور فزاینده ای به واسطه های خصوصی کوچکتر و کمتر شناخته شده برای افزایش خرید نفت روسیه با تخفیف روی آورده اند.

بر اساس این گزارش، بوروکراسی رسمی و درگیری در مذاکره مستقیم با تولیدکنندگان روسی، روند تامین منابع نفتی را زمانبر و کند می‌کند. حال پالایشگاه‌ها برای تسهیل در تحویل به شرکت‌های کوچک‌تر مراجعه کنند.

مقامات پالایشگاه های هند که نخواستند نامشان فاش شود، به این شبکه خبری اظهار داشتند که شرکت های Wellbred و Montfort از جمله این واسطه ها هستند.

بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که هیچ یک از این شرکت‌ها به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند، و پالایشگاه دولتی هند اویل یا روس نفت روسیه هم بیانیه ای را صادر نکردند.

India Purchases Russian Oil at Discount Despite US Pressure | News |  teleSUR English

هند در ماه‌های اخیر خرید نفت روسیه را افزایش داده تا از تخفیف‌هایی که روسیه برای عرضه نفت این کشور در بحبوحه تحریم‌های غرب ارائه می کند، استفاده نماید. تحریم مسکو برخی از خریداران سنتی این کشور را از خرید نفت منصرف کرد.

بلومبرگ با استناد به داده های شرکت تحلیلی Kpler گزارش داد، هند، سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، در ماه جولای با واردات روزانه یک میلیون بشکه نفت از روسیه یک رکورد را ثبت کرد. این میزان بالاتر از رکورد قبلی حدود ۹۵۰ هزار بشکه در روز بوده است که در ماه ژوئن به ثبت رسید.

در این شرایط پالایشگاه های هندی حاضر شده اند ریسک معامله با این معامله گران جدید و کمتر شناخته شده را بپذیرندتا از تخفیف های خیلی خوب مسکو بهره مند شوند. برخی برآوردها از ارائه تخفیف های تا ۳۰ درصدی روسیه به برمشتریان برای خرید هر بشکه نفت سخن گفته اند.  

شرکت تحلیلی Vanda Insights در گفت وگو با بلومبرگ بر این اعتقاد است تا زمانی که معامله‌گران جدید این نیاز را برآورده کنند و خریداران نیز به دنبال بهره برداری از تخفیف ها هستند همین روند ادامه می یابد.

پایان/

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 20741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =