حمایت از تولید ملی، بهانه خوبی برای سنگ اندازی در راه نوسازی معادن نیست

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: برخی با بیان این موضوع که باید به خودروساز داخلی برای افزایش کمیت و کیفیت ابزارآلات و ماشین های راهسازی و صنعت و معدن فرصت بیشتری بدهیم به اصل تولید و افزایش تولید با کیفیت و ارزآوری کشور ضربه وارد می کنند.

مجتبی یوسفی نماینده مجلس وعضو کمیسیون تلفیق در گفت وگو با تحریریه درباره ضرورت تلاش دولت و مجلس برای بسترسازی واردات ماشین الات صنعتی و معدنی با تاکید بر حمایت از تولید ملی گفت: نه تنها در مساله افزایش تولید ملی واردات خودروها و ابزارهای سنگین مورد نیاز در این حوزه بسیار حائر اهمیت است بلکه خودروهایی که در این بخش های مهم صنعتی و معدنی فعال هستند باید از بالاترین کیفیت ها و برندها برخوردار باشند که ضمن ارتقای تولید، جان و سلامتی استفاده کنندگان در سخت ترین شرایط کاری حفظ شود و ایمنی بسیار بالایی داشته باشد.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: تولید داخلی خودروهای نامبرده یا واردات خودروهای چینی که کیفیت لازم برای کار و تولید در بخش های مختلف صنعتی و معدنی را نداشته باشند به معنای اجحاف در حق مردم و تولیدکننده است، لذا وزارت صمت؛ مجموعه دولت ومجلس برای تحقق بیانات رهبر انقلاب درخصوص تولید ملی باید زمینه را برای واردات ماشین آلات سنگین و مورد نیاز کارخانه ها و بخش صنعت و معدن باز کنند.

وی در ادامه بحث با اشاره به اینکه باید مانع توجیهات بی اساسی شد که به اصل تولید لطمه وارد می کند، گفت: برخی با بیان این موضوع که باید به  خودروساز داخلی برای افزایش کمیت و کیفیت ابزارآلات و ماشین های راهسازی و صنعت و معدن فرصت بیشتری بدهیم به اصل تولید و افزایش تولید با کیفیت و ارز آوری کشور ضربه وارد می کنند. بی تردید چنین توجیهاتی نباید از سوی مسوولین پذیرفته شود چرا که قرار نیست در صورت عدم تولید به موقع و مناسب از سوی خودروسازان کشور، صنعت و معدن معطل این شرکت ها به بهانه حمایت از تولید ملی بماند!

مجتبی یوسفی خاطر نشان کرد: بنایی نداریم که مردم و اقتصاد ایران هزینه سوء مدیریت تولید کنندگانی که رمقی برای تولید ندارند یا بیش از این از آنها انتظار نمی رود را با مال خود بپردازند. از این جهت برای رفع این معضل در بودجه در خصوص ماشین آلات راهسازی و صنعتی تبصره ای گذاشته شده که انتظار داریم آیین نامه اجرایی آن هرچه زودتر توسط دولت و براساس تذکر داده شده از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شود چرا که خدمت رسانی به مردم با قیمت کمتر و کیفیت بیشتر موضوع مهمی است که نباید معطل توجیهاتی شود که سال هاست تکرار می شود اما در عمل نتیجه ای نداشته است.

پایان/

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 20784

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =