دعوای توئیتر و ماسک؛ یک سوم حساب های توئیتر جعلی هستند

«ایلان ماسک» و مدیران توئیتر یکدیگر را به دروغ گویی متهم کردند؛ مدیرعامل تسلا می گوید تا حدود یک سوم کاربران توئیتر دروغین هستند.

به گزارش تحریریه، توئیتر در یک مقابله به مثل در برابر اتهامی که اخیرا علیه این شرکت مطرح شد، «ایلان ماسک» را به دروغگویی متهم کرده است. این شرکت رسانه اجتماعی اعلام کرد، ادعای ماسک که عنوان داشت تنها بخشی از کاربران توئیتر واقعی هستند، تلاشی برای فرار از توافق خرید بوده است.

ماسک  اوایل جولای اعلام کرد که دیگر پیشنهاد ماه آوریل خود برای خرید شرکت به قیمت حدود ۴۴ میلیارد دلار (۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم) را دنبال نمی کند. توئیتر پس از اعلام این خبر از ماسک شکایت و استدلال کرد که ادعاهای او به ویژه در مورد اینکه توئیتر تعداد حساب های جعلی را به وی کمتر اعلام کرده بود، نباید مانع از معامله ای شود که او با آن موافقت کرده است. ماسک هفته گذشته اعتراض خود را اعلام کرد.

اگرچه جزئیات شکایت متقابل ماسک رسانه ای نشده است، اما پاسخ های توئیتر قبل از انتشار عمومی پرونده ماسک، بخش هایی از لایحه را روشن ساخته است.

ماسک پس از اطلاع از «حقایق نگران‌کننده» در مورد تعداد کاربران خاص شرکتی، تلاش کرد از نهایی کردن قرارداد توئیتر فرار کند. به گفته وکلای ماسک به این میلیاردر عنوان شده بود که کمتر از ۵ درصد از کاربران توئیتر حساب‌های جعلی هستند، در حالی که در واقعیت این تعداد تا یک سوم هم افزایش می یابد.

طبق لایحه شکایت از این غول رسانه ای، پاسخ های توئیتر به ماسک نشان داده اگرچه توئیتر می گوید ۲۳۸ میلیون «کاربر فعال روزانه قابل کسب درآمد» دارد که واقعاً تبلیغات را می‌بینند، اما آمار واقعی بازدیدکنندگان تبلیغات حدود ۶۵ میلیون کمتر از آنچیزی هستند که توئیتر می گوید.

0.jpg

از آنجایی که توئیتر برای ۹۰ درصد درآمد خود به تبلیغات متکی است، کاهش تعداد کاربران قابل کسب درآمد به معنای بازگشت ضعیف‌ تر سرمایه‌ ماسک است. با این حال، رسانه اجتماعی فوق اصرار دارد که ماسک از معیارهای نادرستی و معیوبی برای تخمین حساب‌ها واقعی استفاده می ‌کند.

در پاسخ توئیتر آمده است: داستان ماسک دقیقاً این است که وی تلاش می کند تا از یک توافق خرید فرار کند آن هم زمانی که در بازار سهام ارزش آن کاهش یافته است زیرا توئیتر دیگر جذابیتی برای ماسک ندارد.

در پایان پاسخ توئیتر آمده است: ادعاهای ماسک که معامله مبتنی بر تحریف، ارائه نادرست، و فریب آشکار است، چیزی را تغییر نمی‌دهد و تغییر تعداد هرزنامه ها، نباید بر خرید ماسک تأثیر بگذارد.

Elon Musk wil Twitter kopen, maar gaat dat hem ook lukken?

با این حال، توئیتر قبلاً در پرونده های نظارتی اعتراف کرده بود که ممکن است ربات ها را کمتر از حد واقعی شمارش کند. حال این شرکت در پاسخ خود اعتراف کرد که به ماسک اطلاع نداده که در سه سال گذشته، تعداد کاربران خود را بیش از حد اعلام کرده است.

توئیتر قرار است در ۱۳ سپتامبر جلسه سهامداران را برای رای گیری در مورد خرید برگزار کند، ضمن آنکه شکایت این شرکت علیه ماسک نیز در ماه اکتبر در دادگاه ایالت دلاور بررسی خواهد شد.   

پایان/

۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 20885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =