جبران پیامدهای جنگ اوکراین از جیب خانوراهای آلمانی

شهروندان آلمان مجبور هستند سالانه تا ۶۰۰ یورو هزینه اضافی را به دلیل افزایش قیمت گاز با عنوان مالیات انرژی به دولت پرداخت کنند.

به گزارش تحریریه، دولت برلین با هدف توزیع هزینه های بالای جایگزینی گاز روسیه در بین خانوارها و مصرف کنندگان صنعتی بر قیمت انرژی افزوده است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع صنعتی و دولتی آلمان گزارش داد که براساس تصمیم جدید دولت آلمان، مالیات تازه گاز در این کشور برای مصرف کنندگان نهایی، سالانه تا ۶۰۰ یورو (۶۰۰ دلار) هزینه اضافه در بر خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، این مالیات بین دو تا سه سنت یورو به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شده است که بر اساس محاسبات، سالانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو هزینه اضافی را به یک خانواده متوسط چهار نفره تحمیل می کند.

جبران پیامدهای جنگ اوکراین از جیب خانوراهای آلمانی

این اقدام در اوایل ماه جاری توسط کابینه آلمان (Bundeskabinett) نهاد اجرایی ارشد این کشور ارائه شد. مقامات قصد دارند این مالیات را از اکتبر ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۴ اعمال کنند تا ۹۰ درصد هزینه های اضافی را که واردکنندگان مجبور هستند به دلیل کاهش عرضه انرژی از روسیه پرداخت کنند را بین خانوارهای آلمانی و مصرف کنندگان صنعتی تقسیم نمایند.

برلین هنوز هزینه نهایی این مالیات را اعلام نکرده است. انتظار می رود که اپراتور بازار گاز آلمان( Trading Hub Europe) آن را در چند روز آینده رسانه ای کند.

آلمان در حال حاضر در تلاش است تا گاز کافی را برای فصل گرمایش بعد (پائیز و زمستان) ذخیره کند. این فرایند به دلیل جنگ در اوکراین و تحریم های غرب علیه روسیه و همچنین مشکلات فنی در تاسیسات انتقال گاز دچار مشکل فراوانی شده است.

گفته می شود انبارهای گاز آلمان در حال حاضر کمی بیشتر از ۷۰ درصد پر شده اند. با این حال، طبق آخرین مقررات، این مخازن باید حداقل تا اول سپتامبر ۷۵ درصد، اول اکتبر حدود ۸۵ درصد و در اول نوامبر ۹۵ درصد پر شوند.

پایان/

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: 21123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =