بحران دستمال توالت در آلمان

مقام های صنعتی آلمان نسبت به کمبود دستمال توالت هشدار دادند.

به گزارش تحریریه، «مارتین کرنگل» رئیس انجمن صنعت کاغذ آلمان تصریح کرد بحران در بازار گاز اروپا به کاهش تولید دستمال توالت در آلمان منتهی می شود.

بسیاری از بنگاه های صنعتی آلمان پیش از این نیز هشدار داده بودند که تشدید بحران انرژی یا قطع آن به شدت بر سطح تولید آن ها تأثیر می گذارد و بحران های دیگری را موجب می شود.

وی افزود: ما به ویژه برای تولید دستمال کاغذی به گاز وابسته هستیم و بدون آن، دیگر نمی‌توانیم امنیت عرضه دستمال کاغذی و بسیاری از تولیدات مربوط به آن را تضمین کنیم.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط انجمن کاغذ آلمان یا Die Papierindustrie، هر شهروند آلمانی به طور متوسط سالانه ۱۳۴ رول دستمال توالت استفاده می کند.

رئیس انجمن فوق تاکید کرد: در بحران کنونی انرژی، اولویت اصلی ما این است که دسترسی مردم به این کالای مهم را فراهم کنیم.

بحران دستمال توالت در آلمان

ماه گذشته، انجمن کاغذ ایالت باواریا هم هشدار داده بود که اگر کارخانه‌های کاغذ به دلیل کمبود گاز طبیعی مجبور به کار با ظرفیت کمتر شوند، ممکن است سوددهی خود را از دست بدهند و از ادامه فعالیت منصرف شوند.

در ماه های اخیر آلمان و کل کشورهای اتحادیه اروپا شاهد کاهش قابل توجه عرضه گاز طبیعی از سوی روسیه بوده اند. این شرایط به صدور هشدارهای گوناگون در زمینه بروز کمبود کالا یا تعطیلی احتمالی واحدهای صنعتی و تولیدی منجر شده است.

پایان/

۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 21327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =